USD25.8226

Бюджетні “діри” – де шукати гроші на реформи

Бюджетні "діри" – де шукати гроші на реформи

Реформи, реформи, реформи… Влада про це говорить без упину. Особливо – напередодні довгоочікуваних парламентських канікул.

Не бігти попереду батька в пекло – не про вітчизняних реформаторів. Вони видають на-гора свої радикальні ідеї і при цьому не дуже переймаються, якої якості та реалістичності плоди їхньої напруженої роботи.

Власне, про реалістичність. В епоху політичного популізму можна пропонувати що завгодно, навіть якщо обіцянки і суперечать здоровому глузду. Чомусь мало хто замислюється над тим, чи спроможний державний бюджет України витримати всю силу реформаторського запалу. Хоч це, як на мене, дуже влучне питання.

Українців складно чимось здивувати. Навіть той факт, що бюджетом влада керує в ручному режимі, особливого шоку не викликає. Сприймається скоріше як очевидна дійсність. Як же по-іншому? Проте саме такий стиль «роботи» сьогодні є ключовою загрозою, яка здатна спричинити провал реформ та сповзання країни в нову кризу. Нагадаю, відповідно до затвердженого календарного плану Верховної Ради України залишається всього один тиждень роботи в сесійному режимі. Народним депутатам наполегливо «пропонують» встигнути проголосувати за непопулярні в народі реформи: пенсійну, земельну, медичну та затвердити зміни до державного бюджету на 2017-й рік.

Останні події показують, що маштабні трансформації «малювали», буквально, на коліні. Тому до них немає ніякої довіри. Особливо – з погляду їхньої забезпеченості бюджетними фінансами і позитивними наслідками для простих громадян.

Читайте также:

Семейство Насировых-Глимбовских считает, что украинцев можно грабить бесконечно и безнаказанно, – мнение

Тільки за останній місяць міністерство фінансів виявилося в епіцентрі кількох скандалів.

По-перше, кошти, які були призначені для покриття комунальних пільг і субсидій, закінчилися уже в травні! Причина – через прорахунки при підготовці до прийняття держбюджету на 2017-й рік. В результаті утворилась «діра» в 30-35 млрд грн.

По-друге, порівняння фінансово-економічного обґрунтування медичної реформи, підготовленої МОЗ, і бюджетної резолюції на 2018-2020 роки (підготовленої Мінфіном) свідчить про те, що в уряді немає єдиної думки щодо обсягів фінансування цієї реформи. Оскільки Мінфін передбачив виділити на медичну реформу на 55 млрд грн. менше, ніж рекламувало МОЗ.

По-третє, обсяги надходжень від реформи державної власності взяті зі стелі. До сих пір не ухвалили новий закон про приватизацію, не опублікували список підприємств, які виставляються на продаж, не проведено їхню попередню оцінку. Тим часом мова йде про надходження до держбюджету в розмірі більше ніж 51 млрд грн (за 2017-2019 рр).

Читайте также:

“Градус напруги та обмін образами”. Яким обіцяє бути пленарний тиждень у ВР. ВІДЕО

Відсутність грошей в казні вже поставило на межу зриву підготовку до опалювального сезону – підприємства ТКЕ працюють не повний робочий тиждень. Органи місцевого самоврядування змушені спішно шукати додаткові кошти на покриття дефіциту бюджетних субвенцій з центру.

Загалом формується атмосфера недовіри щодо здатності уряду своєчасно і в повному обсязі виконувати свої зобов'язання.

Проте ніхто не пояснює ці речі громадянам. Немає жодної ефективної комунікації між владою та суспільством. Насправді ж йдеться про елементарне – пояснити виборцям, що їх насправді чекає у найближчій перспективі.

Уряд в першу чергу мав би розтлумачити причини виникнення кризи бюджетних платежів у сфері комунальних пільг та субвенцій. Крім того, логічно було б оприлюднити звіт міністерства фінансів щодо скандалів, пов'язаних з підготовленою бюджетною резолюцією на 2018-2020 рр. Чому такого звіту немає? Вочевидь, тому що його ніхто не вимагає.

Нам з усіх сторін кричать, що «треба голосувати за реформи»! Краще, якби цій браваді передувала ретельна перевірка фінансово-економічної обґрунтованості реформ з боку незалежних експертів. Крім того, перш ніж приймати реформи варто їх обговорити з людьми. Тоді влада мала б моральне право сказати, що у нас є не лише «голі» ідеї, а й дорожня карта – як на практиці їх реалізувати та змінити стан справ в країні.

Чи варто чекати на таку чесну позицію? Навряд. Валізи, як то кажуть, уже спаковані. Керманичі йдуть на канікули, а реформи – залишаються у невагомості, як і всі розмови про кардинальні та швидкі перетворення європейської України.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (1)

  • — 12.07.2017 16:33

    Как минимум, 3 миллиона чиновников получают завышенные, в несколько раз, зарплаты. Вот и половина бюджета.

    0
Чтобы оставить комментарий необходимо

"Все политики делятся на два класса: те кто прикрываясь добром творят зло, и тех кто творит зло не прикрываясь ничем."

Сколько денег идет на многочисленные перелеты Климкина

На зупинках Вінниці вимощують тактильну плитку. Людям з вадами зору буде зручно

На Вінниччині зібрано перший мільйон тонн зерна нового врожаю

Що сталось з ГРУшником Єрофєєвим?

Вінниця може стати древнішою на століття: на Замковій горі розкопали кераміку золотоординського періоду. ФОТО

Что скрывает известный нардеп: бизнес, яхты и угодия (видео)

Путину повезло с лохо*атым населением

Фотосессии в пшенице, или Как сделать предвыборную агитацию креативной и честной

“Великий Пу”. Як у світі вшановують агресора та диктатора

Савченко поставила новый позорный рекорд (видео)

Переговоры нормандской четверки. Без прорывов

Блеск и нищета империи зла

В ЄС готові протистояти новим санкціям США проти Росії?

В НАТО обеспокоены из-за Крыма: всплыла неожиданная проблема

Нардеп: Законопроект про пенсійну реформу – неконституційний

Як заставити владу впроваджувати реформи

Убийство воинов АТО в Днепре: Семенченко ответил на «басни» копов

РФ вчергове обрала хибну стратегію щодо України

К.Лаґард предположила, что МВФ может переехать в Китай

Вирус Путина