USD25.8437

Депутатська недоторканність: скасовувати чи обмежувати?

Депутатська недоторканність: скасовувати чи обмежувати?

Уже другий день у суспільстві йде дискусія: може чи не може парламент і його комітет досліджувати по суті подання генпрокурора щодо позбавлення імунітету (надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, арешт чи затримання) народних депутатів України.

Для початку звернімо увагу на те, що, виходячи із змісту частини другої статті 85, частини третьої статті 80 Конституції України, це є предметом повноважень Верховної Ради України.

Порядок надання відповідної згоди парламенту регламентовано в статті 27 Закону України “Про статус народного депутата України”, главі 35 (статтях 218-221) Закону України “Про Регламент Верховної Ради України”. Відповідними законодавчими нормами визначено, зокрема: 1) суб’єкта внесення подання, 2) строк надання пояснень народним депутатом, 3) строк розгляду питання головним комітетом, 4) межі питань, які з’ясовує попередньо комітет та в подальшому – зміст висновку цього робочого органу парламенту, 5) функції голови Верховної Ради України. Якщо не лінуватися, то все це можна прочитати. Це займе 10-15 хвилин. Не більше.

Читайте также:

Экс-глава фракции БПП бросает политику

Якщо хтось хоче критикувати позицію комітету, спершу читайте закон. А що робити, якщо не подобається закон? Тоді змінюйте відповідні положення закону.

Особливо цікаво читати коментарі частини депутатів. Одні спершу в часи Януковича були в опозиції, тепер – у владі. Інші навпаки. Спершу були у владі, а тепер – в опозиції. І за давньою українською традицією їхня позиція залежно від цих обставин коливається. Думаєте, це непомітно?

Читайте также:

Кабмін закрутив черговий бюджетний детектив

Звісно, парламент і його комітет це не суд. Погоджуюсь. Але парламент це й не меблі, а реальний інститут влади, що має самодостатні повноваження, які Верховна Рада отримала безпосередньо від українського народу.

І ще. Повторюся. Інститут імунітету членів парламенту на європейському континенті відсутній лише у Ватикані й Сан-Марино.

На завершення скажу, що підтримую конституційні зміни відносно обмеження (не плутати зі скасуванням!) депутатського імунітету. У більшості держав Європи цей імунітет не діє, якщо парламентарія затримано на місці вчинення злочину. В усіх інших випадках – лише згода парламенту. Бо імунітет члена парламенту це не особистий привілей особи, а складник парламентської незалежності від можливого впливу і зловживань виконавчої влади, зокрема – силових структур. У Великобританії це зрозуміли ще в XVII столітті.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"В управлении государством главное – соблюдать все формальности, а на мораль можно и не обращать внимания. "

© Марк Твен

Украинский суд внезапно простил “Газпром”

Політолог: “Дамоклів меч” війни прирік Україну на дедемократизацію

Дипломат назвал главный итог нормандских переговоров

Катастрофа МН17: журналисты повторили действия убийц

Что будет с Россией после Путина

Винница присоединилась к системе онлайн-аукционов “Prozorro.продажи”

Президент удовлетворил рапорт об отставке главы ГПСУ В.Назаренко

Обвинения Трампа: Саакашвили пояснил, как Порошенко подставил Украину

В Украине шокированы результатами “вскрытия” российского беспилотника

Полсотни пенсионерок Донбасса атаковали ОБСЕ

К большой войне готовы: российским оккупантам сделали серьезное предупреждение

Переговоры “Нормандской четверки”: на что стоит обратить внимание

Навіщо Росія стягує війська до кордону з Україною

Что известно о новом главе Погранслужбы Украины (фото)

Годовщина смерти Винсента Ван Гога: интересные факты о художнике

Сказ о дерьме или чем пахнуло из Кремля? ВИДЕО

Нормандский формат: эксперт раскрыл ожидания России

Переговори лідерів “нормандської четвірки”. Прогрес відсутній

Телефонный разговор лидеров “нормандской четверки” стал первым шагом по возобновлению выполнения Минских соглашений

Как грузин заставляют быть абхазами