USD25.4904

«Опозиційному блоку» недодали

Опозиційна партія безпардонно використовувала свої канали – «Інтер» і «Україну» – для боротьби за парламентські комітети. Порушення стандартів інформаційної журналістики в щоденних праймових новинах каналів «Інтер», «1+1», СТБ, ICTV, «Україна», 5-й та Перший національний 1-6 грудня 2014 року.

Теленовини стають більш поляризованими: «Опозиційний блок» відверто використовує свої телеканали («Інтер» та «Україну») для відстоювання своїх інтересів у Верховній Раді. Триває й «олігархічна війна» – у новинах «Інтера», «України» та каналів Пінчука виходять незбалансовані сюжети з критикою та звинуваченнями на адресу Ігоря Коломойського та спробами дискредитувати його бізнес. «1+1» відповідає менш агресивною та менш масованою критикою, проте частіше грішить відвертою комерційною рекламою бізнесів свого власника: курорту «Буковель» та «Приватбанку». Без грубих порушень залишаються новини 5 каналу та Першого національного.

1 грудня, понеділок

Головні теми дня – річниця протистояння на Банковій, домовленість між українським та російським генералами про припинення вогню в Донецькому аеропорту та смерть Євгена Сверстюка.

Нова генеральна лінія маніпуляцій у новинах телеканалу «Інтер» – намагання підсилити розбрат між командами президента та прем’єр-міністра, наголошуючи на суперечностях між союзниками. Фракция Блока Порошенко жестко хочет знать – кого премьер предложит в министры. До завтрашнего заседания. И отдавать голоса за всех сразу, пакетом, не намерена. Необходимо по отдельности, за каждого, в деталях. Народный фронт услышал и ушел – на заседание фракции. В ночное». Проте замість пояснень представників «Народного фронту» «Подробности» наводять синхрон нардепа-самовисуванця Олеся Донія, який не має явного стосунку до формування уряду: «Якби ми хотіли ставити уряд реформаторів, нам потрібно було б ставити іншого премєр-міністра. В нас немає прозорої конкуренції між різними партіями й система лишилась тією самою, принаймні, у визначенні кандидатур». Позиція «Народного фронту» в цьому матеріалі не відображена.

Натомість далі близький до «Опозиційного блоку» політкоментатор Вадим Карасьов та політолог Андрій Золотарьов звинувачують лідера «Самопомочі» Андрія Садового в безвідповідальності. «Уже, казалось бы, все кандидатуры обговорены и Садового не было в предварительном списке этого кабинета министров. Он – появляется. Он не желает брать на себя ответственность, и хочет отсидеться в тылу, в засаде, на посту мэра Львова – зачем сейчас ему идти на пост первого вице-премьера, с непонятным финалом вот этого Кабмина». Позиція «Самопомочі» в матеріалі також не відображена – отже, порушено стандарт балансу думок.

Цей самий стандарт порушують «Факти» ICTV в матеріалі про закупівлю ліків для хворих на СНІД та ВІЛ-інфікованих. Активісти звинувачують Міністерство охорони здоров’я в корупційних схемах, а відповідь міністра є вкрай неповною та нечіткою: «Вийшли представники, у яких начебто менші ціни, але по Антимонопольному комітету вони не мають права продавати ці ліки». Позаяк ВІЛ/СНІД – це «корпоративна» тема для групи Пінчука, не дивно, що в матеріалі з’являється коментар директора фонду Олени Пінчук «Антиснід» Ольги Руднєвої. Аналогічне порушення і в матеріалі СТБ на цю тему, однак він геть незбалансований – позиції міністерства в ньому взагалі немає.

Також на СТБ – підозрілий сюжет, що відбілює репутацію народного депутата-самовисуванця Михайла Поплавського. У листопаді було викрито схемувідмивання грошей за допомогою університету-клону очолюваного Поплавським Університету культури й мистецтв. Тепер депутат провів журналістам екскурсію, щоб довести, що схема була створена виключно для блага студентів: «Михайло Поплавський використав свій досвід, свій авторитет і свої можливості. Завів інвестиції свої, щоб побудувати приватний вищий навчальний заклад, який буде для дітей України».

«1+1» без видимого приводу транслює заяву колишнього президента України Леоніда Кравчука, який «закликає новий парламент негайно звернутися до країн, що давали українській державі гарантії територіальної цілісності. […] Вони, на думку Леоніда Кравчука, мають зібратися і ухвалити механізм виконання цього міжнародного документа».

Порівняно чистими в цей день були новини каналу «Україна» – лише один матеріал із піаром доброчинності Ріната Ахметова.

У перший день зими в ефірі центральних телеканалів було зафіксовано пять матеріалів з ознаками замовності: два на СТБ, по одному на «Інтері»,ICTVта «Україні».

2 грудня, вівторок

Головна тема дня – формування нового Кабінету Міністрів та персоналії міністрів, особливо іноземців. Також телеканали звертали увагу на бойові дії на Донбасі.

«Опозиційний блок», не зумівши вплинути на формування Кабінету Міністрів, активно випускає пару в новинах «Інтера». Окремий матеріал присвячений протестам партії проти призначення іноземних громадян. Против назначения главой Минздрава, с сегодняшнего дня уже гражданина Украины Александра Квиташвили, поскольку тот, якобы, находится в международном розыске. И другие фронтовики тоже против. Но открыто об этом заявила только оппозиция», – ідеться в матеріалі, однак твердження, що Квіташвілі перебуває в розшуку, не підкріплене доказами й навіть не перевірене. Поза тим, призначення іноземців міністрами стало приводом для трьох обурених синхронів представників блоку.

Із новою силою в цей день спалахнула війна між Коломойським та Фірташем-Льовочкіним. У «Подробностях» – черговий сюжет, спрямований на дискредитацію «Приватбанку». Подібних матеріалів у новинах «Інтера» було чимало півроку тому, потім на період передвиборної боротьби солдати олігархічної війни переключились на чорний піар проти політичних проектів опонента, і ось вони знову цілять у бізнес:

«О том, что муж скончался, отделение банка она известила через месяц после похорон, когда нашла карточку и узнала о кредите. Женщина предупредила сотрудницу финучреждения, что по кредиту семья выплатить не может. Сын нигде не работает, а у самой Ольги зарплата – 1200 гривен. В “Приватбанке” ни реструктуризацию долга не предложили, ни кредитный договор, подписанный мужем – не показали». На завершення матеріалу використано фразу, приписувану Коломойському – «И как тут не вспомнить слова классика-олигарха – долги платят только лохи». Природно, позицію банку чи Коломойського в матеріалі не представлено. Характерно, що аналогічний наїзд на «Приватбанк» вийшов у новинах СТБ: «Їхній 8-річній донечці потрібна термінова операція. У неї пухлина головного мозку, і дівчинка втрачає зір. Гроші на операцію є, але банк («Приват», – ТК) із депозиту їх не видає, бо він в Криму».

Тим часом ТСН «1+1» знову б’є по Олегові Ляшку: «Вповноважені особи «Радикальної партії» в столиці досі чекають, поки з ними розрахується їхній роботодавець Олег Ляшко. На гроші чекають 13 працівників. За роботу на виборах вони отримали лише половину домовленої суми. Іншу частину виплачувати їм головний радикал не збирається». Годі й казати, що позиції Ляшка в матеріалі немає.

Є також у цьому випуску новин «1+1» відверта реклама туристичного комплексу «Буковель», який належить Коломойському: «Лижний сезон стартує на туристичному комплексі «Буковель». Попри те, що в Карпатах снігу ще немає, дві третини схилів курорту вже готові для катання. Зараз там тривають останні приготування: утрамбовують сніг, накиданий із снігових гармат, інструктори складають іспит – на пунктах прокату перевіряють лежне спорядження».

Телеканал «Україна» запросив до студії двох представників «Опозиційного блоку» поспіль, аби ті розкритикували новий уряд. Перший – Нестор Шуфрич, народний депутат, який озвучив плани своєї політичної сили: «Мы планируем создать свое правительство. Оно будет представлено буквально в ближайшие дни, и будут им разработаны альтернативные решения. Предполагается, что оппозиционное правительство будет возглавлять бывший вице-премьер Украины Борис Колесников». Другий – політкоментатор і соратник Сергія Льовочкіна Андрій Єрмолаєв: «Мы имеем дело теперь с мобилизированной властью: властью, которая говорит о милитаризации общества, … мы имеем дело с коллективной диктатурой, потому что коалиционное соглашение пяти политических сил сопровождается люстрационным процессом, ограничением прав оппозиции, созданием Министерства информации, которое по сути будет Министерством пропаганды и еще целым рядом мер, которые говорят о готовности этих политических сил по сути надолго монополизировать власть».  Представників парламентської більшості глядачі в цьому випуску глядачі не почули. Зате побачили звичний матеріал про доброчинність Ріната Ахметова.

Читайте также:

Страшное кровопролитие в зоне АТО: 52 обстрела, 9 украинских военных ранены

2 грудня в новинах всеукраїнських телеканалів було зафіксовано сім матеріалів, схожих на замовні: три на телеканалі «Україна», по два на «1+1» та «Інтері», один на СТБ.

3 грудня, середа

Головні теми новин дня – перше засідання щойно сформованого Кабінету Міністрів та посилення обстрілів на околицях Донецька.

Посилюються й атаки «Інтера» на Ігоря Коломойського. Тут дніпропетровського губернатора, повертаючись до теми авіаперевезень, відкрито називають злочинцем: «Авиаперевозчики требуют открытого неба с Европой. На этот раз – под стенами  Кабинета министров. Требуют: люстрировать бывшего топ-менеджера МАУ, а ныне директора Госавиаслужбы Дениса Антонюка. И отменить преступные авиаправила, лоббирующие интересы лишь одной компании», «Авиаперевозчики обещают: дойдут до Европейского суда в борьбе за открытое небо для всех. Там и прозвучат роли людей по фамилии Майберг, Антонюк, Пинкас, Иванчук и, конечно же, группа “Приват”». Інший удар по Коломойському – звинувачення у масовому звільненні співробітників одного з його підприємств: «План “ликвидация”! Рабочих Кременчугского сталелитейного завода ожидают массовые увольнения», «Официальные акционеры завода – это несколько кипрских фирм. А вот за ними, по нашей инсайдерской информации, стоят богатейшие люди Украины. В том числе и группа “Приват”». У жодному з двох матеріалів немає позиції Ігоря Коломойського або керівництва його компаній.

Не припиняється атака «Опозиційного блоку» на владу за допомогою підконтрольних йому телеканалів. Повертаються до головної теми минулих тижнів – відмови Києва виплачувати пенсії на окупованих територіях Донбасу.«Оппозиционный блок” обратился в Конституционный суд для того, чтобы отменить неконституционный и просто античеловеческий указ Президента и решение РНБО, по которым остановлены в зоне конфликта выплаты пенсий, пособия инвалидов, матерям с детками», – повідомлення в такому дусі вийшли на «Інтері» та «Україні». І другий день поспіль гостем студії «України» став нардеп від «Опозиційного блоку» Нестор Шуфрич. Він також озвучив претензії своєї партії щодо недостатньої кількості отриманих керівних посад у комітетах ВР: «Сегодня это ответственность власти, как она отнесется с оной стороны к оппозиции, с другой стороны к 6 регионам, где мы победили. […] Если будет не соответствовать требованиям регламента и попытаются тех людей, которые нас поддержали ущемить в их правах, мы откажемся от участия в распределении комитетов и будем искать иные способы контроля и отстаивания интересов наших граждан. Мы пришли не ради должностей». І знову жоден представник влади чи парламентської більшості не отримав змоги відповісти на закиди та пояснити  свою позицію.

Нещадно критикує владу «Україна» й у іншому матеріалі – про політику в галузі газовидобутку. «Добывающие компании отмечают – их подкосило еще и увеличение рентных ставок на газодобычу. А также распоряжение Кабмина. Который отобрал у них клиентов. Ранее правительство обязало крупные предприятия покупать топливо исключительно у Нафтогаза»; «Мы видим, как увеличили компании частные объемы добычи по отношению к предыдущему году, в первом полугодии этого года, – каже Ігор Шуров, гендиректор ПАТ “Нафтогазвидобуток”. – Ну, второе полугодие в виду вот этих вот губительных инициатив государства, мы наблюдаем уже не такую серьезную динамику роста объемов добычи газа». Балансу в матеріалі не дотримано – немає відповіді «Нафтогазу» чи профільного міністерства.

Не обійшлося в «Событиях» каналу «Україна» й без традиційного матеріалу про доброчинність Ахметова.

Читайте также:

В результате ожесточенного режима «прекращения огня» силы АТО несут тяжелые потери

Ахметовська ДТЕК виявляється стороною конфлікту в матеріалі ICTV про вимкнення електрики з метою економії.  «Критичної ситуації можна було б не допустити – впевнені в компанії ДТЕК. Якби завчасно запаслися вугіллям для ТЕС. Нині не вистачає половини необхідного чорного золота. На 4-х станціях, які працюють на вугіллі антрацитової групи, запасів лишилося на 4 дні», – йдеться в матеріалі “Фактів”. Такі самі абстрактні звинувачення на адресу абстрактної влади з боку ДТЕК чуємо й на Першому національному. Водночас жоден із каналів не зазначив, хто саме відповідальний за цей прорахунок, і не надав представникам держави змоги відповісти на звинувачення.

Леонід Кучма з заявою про мінські домовленості з’явився в цей день у новинах більшості телеканалів, однак лише канали його зятя – ICTV та СТБ – приділили екс-президентові особливу увагу. СТБ зробив цілий сюжет навколо його прогнозу, що в Мінську може відбутись наступний раунд переговорів. А ICTV, крім цього, розкручує й іншу заяву Пінчукового тестя: «Леонід Кучма, за президентства якого розпочали земельну реформу, радить науковцям розробити механізми усунення недоліків аграрного ринку. Коли великі агрохолдинги володіють найкращими землями. Натомість фермери та селяни-одноосібники ледь зводять кінці з кінцями».

«1+1» знов грішить порушенням закону «Про рекламу», встромляючи рекламні матеріали просто в новини. Цього разу це реклама «Приватбанку»: «На ІТ тратится сегдоня сотни миллионов гривен на разработку и на расширение технологической базы, – каже голова правління «ПриватБанку» Олександр Дубілет. –  На наши банки работают сегодня больше 35-ти клиентских программ, которые работают с мобильными телефонами. Это правильные инструменты, которые позволяют сегодня сделать банковские услуги достаточно доброжелательными».

Загалом 3 грудня було зафіксовано 10 матеріалів з ознаками замовності: чотири на «Україні», три на «Інтері»,  по одному на ICTV, СТБ та «1+1». Лідером серед замовників знову стає «Опозиційний блок» (три матеріали).

4 грудня, четвер

Головні теми дня – рекордна кількість обстрілів у зоні військового конфлікту на Донбасі, обіцянка «дня тиші» 9 грудня та формування керівництва парламентських комітетів.

«Інтер» і «Україна» допомагають «Опозиційному блоку» якомога більш промовисто продемонструвати своє обурення через те, що їхні побажання щодо керівних посад у комітетах не були виконані в повному обсязі. «Ми мусимо мати можливість контролювати владу, – каже на «Інтері» один із лідерів партії Сергій Льовочкін. –Насамперед ми наполягаємо мати комітет з питань регламенту й організації роботи Верховної Ради. І комітет зі свободи слова . Це функції опозиції. Друге, на чому ми наполягаємо – це комітет з прав людини». На обох каналах у матеріалах на цю тему переважають обурені коментарі «Опозиційного блоку» – балансу не дотримано.

А «Україна» третій день поспіль запрошує до студії представника «Опозиційного блоку» – цього разу, щоправда, не Шуфрича, а Вадима Рабиновича. «Вы знаете, это не наша фракция осталась без комитетов. Это Украина осталась без демократии. Никто никаких комитетов ни у кого не просил. Вы просто введите наших зрителей в точное понимание ситуации. В законе Украины о регламенте написано, что наш блок из 40 человек обязан получить 3 глав комитета, 9 замов. Это не просто нарушено. Сегодня просто уничтожили демократию, проголосовали против закона на глазах тех, кто приходили к власти и кричали, что было беззаконие. При тирании Януковича оппозиция имела 12 комитетов», – нарікає народний депутат.

Цього дня Україна прощалась із публіцистом і правозахисником Євгеном Сверстюком. Канали на власний розсуд добирали коментарі для висвітлення цієї сумної події. З певних міркувань ICTV та «Україна» обрали саме Віктора Ющенка, який сказав: «Його голос завжди був тихий, але кому треба, той завжди все чув. І от пан Євген був, я б сказав, в останні півтора-два десятки років дуже яскравим співавтором цього національного діалогу». Цікаво, що за кілька днів після цього прізвище Ющенка, не так часто згадуване тепер у новинах, випливло знову – коли екс-нардеп Андрій Шкіль повідомив, що влада розглядає кандидатуру Віктора Андрійовича на посаду голови Національного банку.

Читайте также:

Ибо не*иг: новая дамба перекрыла воду в Крым (видео)

Без балансу висвітлює «1+1» масові акції на Хрещатику: народний депутат Борислав Береза звинувачує в їхній організації Віктора Медведчука, якому, звісно ж, не дають змоги прокоментувати цей закид. «Это были представители господина Медведчука. Иногда люди даже не знают, кто их нанимает. На самом деле существует масса посредников… Откровенные наемники. Не секрет, что после майдана многие политсилы попытались оседлать протестное движение», –говорить  Береза. Водночас у матеріалі бракує точної інформації про те, про які саме акції йдеться.

Два хвалебні матеріали про доброчинність Ахметова вийшло в цей день у новинах каналу «Україна», ще один – на «Інтері».

4 грудня в новинах центральних телеканалів було зафіксовано вісім матеріалів з ознаками замовності: 4 на «Україні», два на «Інтері», по одному на «1+1» та ICTV.

грудня, пятниця

Головні теми дня – артилерійські обстріли Донецька, Дебальцевого і Пісків із боку терористів, продовження вимушених вимкнень електрики та інформація про те, що співавторів «диктаторських законів 16 січня» Ігоря Калетника та Володимира Олійника оголосили в розшук.

З нагоди наближення дня Збройних сил України та Дня волонтера до новин повертається порошенківський “паркет”. Загалом центральні телеканали видали в ефір у цей день десять урочистих і не завжди змістовних коментарів Петра Порошенка.

У новинах «1+1» – корпоративна джинса «Приватбанку», який не припиняє боротися проти рішення держави перевести рахунки державних установ до «Ощадбанку»: «Освітні та медичні заклади столиці примусово переводять на обслуговування у державні банки. Йдеться як про виплату зарплатні, так і про обслуговування поточних рахунків. Раніше уряд неодноразово наголошував: вони постанову про таке переведення не видавали, вибір, мовляв, залишили за керівниками закладів та колективів. А водночас працівники скаржаться: то лише заяви. Насправді за відмову змінювати банк їм погрожують звільненнями».Позиція держави в матеріалі не представлена.

«Інтер» знову б’є по Миколі Княжицькому: «Но в движении “Честно” почему-то забыли еще об одном главе комитета – духовности и морали. А именно – Николае Княжицком – от Народного Фронта. Именно он был причислен к врагам прессы в 2012. За Княжицким тянется длинный шлейф медийных скандалов, журналисты ТВі его обвиняют в рейдерском захвате телеканала». Відповіді ані Княжицького, ані представників руху «Чесно» на цю критику немає, хоча за логікою творці матеріалу мали б звернутись і туди, й туди.

Не полишає «Інтер» і теми авіаперевезень, уболіваючи за те, щоб правила перевезень імені Коломойського були справді безповоротно скасовані: «Под давлением авиаперевозчиков и после серии наших сюжетов – Минюст был вынужден “притормозить” процесс передела рынка перелетов. Сегодня министр Петренко уверял – в скандале поставили жирную точку. А вот авиаперевозчики говорят другое – правила только приостановили. И даже показывают номер регистрации». Логічним було б звернутись до  міністерства юстиції, однак «Подробности» залишають закид без відповіді.

Є в цьому випуску «Подробностей» і традиційні вже звинувачення з боку «Опозиційного блоку» на адресу більшості в узурпації влади через те, що опозиціонерам недодали комітетів. «Попытки узурпировать власть и полностью лишить оппозицию контрольных функций – вызывает серьезнейшую обеспокоенность у ведущих европейских политиков, – каже лідер партії Олександр Вілкул. – Кроме того, что это абсолютно не соответствует законодательству Украины. Сегодня госпожа Хармс, один из лидеров Европарламента, назвала ошибкой непредставление оппозиции контрольных функцій».

І вже четвертий день поспіль представник «Опозиційного блоку» – цього  разу це той самий Вілкул – виступає соло у студії каналу «Україна». Тема та сама: «В законе Украины четко указано распределение комитетов в зависимости от численности фракций. Кстати, это под сомнение ставит и законность решения этих комитетов. И такое полное наплевание на все европейские нормы. Украина месяц назад только подписала соглашение ассоциации с Евросоюзом, а решение совета Европы однозначно, в котором указаны права оппозиции, именно контрольные функций оппозиции, там, где власть контролируется». Здавалося б, ефективнішим було б запросити до ефіру когось із більшості, хто міг би відповісти на закиди – хоча б для відкритої дискусії з тим самим Вілкулом. Однак в «Опозиційного блоку» інша політика: говорити в ефірі своїх телеканалів мають лише вони самі.

Не обійшлося в «Событиях» і без матеріалу про доброчинність Ахметова.

У п’ятницю в ефірі центральних телеканалів було виявлено шість матеріалів з ознаками замовності: три на «Інтері», два на «Україні» і один на «1+1».

6 грудня, субота

Головні теми дня – масові протесту у Вінниці, виступи Порошенка з нагоди дня Збройних сил та відзначення Всесвітнього дня волонтера.

Із нагоди днів Збройних сил та волонтера в новинах чимало пафосу, “паркету” та офіційних заяв, зокрема й матеріали про те, як Петро Порошенко урочисто передав військовим техніку, яка й мала бути передана їм. Тим часом у ТСН уперше за тиждень відкрито нападають на «Опозиційний блок», обираючи за мішень особистого ворога команди Коломойського – Олександра Вілкула: «Головою наглядової ради університету, в якому розчинили інші виші, є Юрій Вілкул, нинішній міський голова, батько колишнього віце-прем’єра Олександра Вілкула. Знову повернути їхнім вишам незалежність та окремий статус студенти та викладачі домагаються ще з березня».  Йдеться про скандал у Кривому Розі – його ЗМІ Коломойського досить прискіпливо відстежували на той час уже кілька днів. «В Кривому Розі студенти та викладачі вимагають повернути їм виші, йдеться про педагогічний університет та економічний інститут, які три роки тому приєднали до Криворізького технічного університету. Студенти та викладачі заявляють, після цього якість освіти та умови навчання суттєво погіршилися, а таке об’єднання мало насправді лише одну мету – монополізувати вищу освіту в Кривому Розі», –  йдеться в підводці ведучої Наталії Мосейчук. Чому конфлікт перейшов в активну фазу саме зараз, із матеріалу Ольги Павловської зрозуміти неможливо. Тим часом «Інтер» подає цю саму подію з іншого боку, називаючи конфлікт спробою рейдерського захоплення. Про те, хто, начебто, стоїть за цією спробою, прямим текстом говорить близький до «Опозиційного блоку» політкоментатор Костянтин Бондаренко: «Областное руководство в Днепропетровской области решило взять реванш или, попросту, отомстить за провал выборов избирательной кампании в этом регионе». Аналогічний коментар Бондаренка використаний і в новині каналу «Україна». І «1+1», і «Україна», й «Інтер» не дотримались балансу у висвітленні ситуації в Кривому Розі.

На шостий день протистояння через комітети «Україна» нарешті запросила до студії представника влади – нардепа від «Блоку Петра Порошенка» Віталія Ковальчука. Йому довелось відповідати на жорсткі запитання ведучих: «Оппозиция пока не получила ни одного из комитетов. Ваши аргументы!».

«Інтер» присвятив цілий матеріал піару банку «Надра», який належить співвласникові каналу Дмитру Фірташу: «”Подробности” и банк “Надра” открыли спецсчет для помощи родным погибших. Откликнулись сотни украинцев, в том числе и футбольный клуб “Динамо” Киев». Не відстає й «1+1», удруге за тиждень транслюючи в межах випуску новин рекламний сюжет курорту «Буковель»: «Патріотичним флеш-мобом сьогодні урочисто розпочався новий сезон на туристичному комплексі «Буковель». Більше тисячі людей зібралися на одному зі схилів аби запустити в небо жовто-блакитні кульки, заспівати гімн України і зрештою, під національними прапорами на лижах і сноубордах з’їхати зі схилу». Нагадуємо новинарям, що Закон України «Про рекламу» забороняє рекламу в інформаційних програмах.

«Україна», яка останнім часом не так інтенсивно, як донедавна, піарить свого власника, приберегла на суботу аж три хвалебні матеріали. Два з них – про доброчинність фонду Ахметова, ще один– про завод «Запоріжсталь», який належить компанії SCM: «Экс-Президент Европейского Совета Герман Ван Ромпей вручил награду качества стран Центральной и Восточной Европы украинской компании «Запорожсталь». Это одна из высших наград Европейской организации качества. В свое время ее получали такие всемирно известные компании, как «Филипс», «Нокиа» и «Сименс». Эксперты отметили качество продукции комбината «Запорожсталь» и хорошую организацию труда».

У суботу центральні телеканали продемонстрували девять матеріалів з ознаками замовності: пять – на «Україні», по два – на «Інтері» та «1+1».

Висновки

Загалом протягом тижня в новинах вийшло 44 замовних матеріали. Це порівняно небагато, однак основні лінії прихованої реклами зберігаються: піар «Опозиційного блоку» на «Україні» та «Інтері», виступи проти Коломойського, до яких долучаються телеканали Пінчука, та корпоративна джинса.

«Опозиційний блок» активізувався в новинах «своїх» телеканалів – «Інтера» та «України» – через боротьбу за парламентські комітети. Очевидно, що обидва канали не збираються дотримуватись балансу й готові щодня надавати ефір лише одній стороні конфлікту, ігноруючи другу або переказуючи її позицію у спосіб, вигідний для «Опозиційного блоку». Яскравим свідченням цього є присутність спікерів саме цієї партії у студії «Событий» каналу «Україна» протягом чотирьох днів поспіль.

Найбільше замовних матеріалів – на «Україні» (18), далі «Інтер» (11), «1+1» (8),ICTV (4) та СТБ (3).

Перший національний

«Підсумки дня», 21.00

«Інтер»

«Подробности», 20.00

«1+1»

«ТСН», 19.30

СТБ

«Вікна», 22.00

ICTV

«Факти», 18.45

«Україна»

«События», 19.00

5 канал

«Час новин», 19.00

Моніторинг дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів здійснюється громадською організацією «Телекритика» в рамках проекту «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні» за підтримки Ради Європи. Метою моніторингу є підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності, дотримання журналістських стандартів та підвищення якості медійного продукту.

Моніторинг є незалежною експертною оцінкою громадської організації «Телекритика». Всі висновки й точки зору, висловлені в усіх публікаціях моніторингу, можуть не збігатися з точкою зору Ради Європи.

166 Публікацій
Отар Довженко

 

Ірина Андрейців

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"К сожалению, понятия хороший человек и хороший политик далеко не одно и то же."

© Антон Савин

Сторонник «диеты» для украинцев Рева нашел себе «аппетитного» зама (фото)

Нас отдали в пожизненное тарифное рабство Ахметова?

Эпоха Путина заканчивается

Смертельное ДТП: Геращенко рассказал, что грозит Дыминскому

Геращенко рассказал, что грозит Дыминскому

Вкус насилия

Министра иностанных дел Германии призывают к ответу за ужин с Путиным

Начальник Генштаба заявил о «диверсии»

Коли відповідальність перекладають на жертву

Моя страна не способна интегрироваться в европейский мир – белорус

Что бывает с теми, кто пытается организовать референдум в России. ВИДЕО

Вывоз угля из ОРДЛО: как Украина может наказать злоумышленников

Глава Пентагона посетит Украину с официальным визитом ко Дню независимости

Стало известно, как Путин захватит Беларусь

Дохла корова в Кремлі: чому Росія – це надовго

Журналист: Ситуацию на Донбассе опять пустили на самотек

Відкриття реєстру власників українських компаній: проблеми і користь

В Раде произошло дерзкое ограбление нардепов

Почему Кубань – это не Украина

В Крыму ад из-за непогоды, идет эвакуация (видео, фото)