USD26.4991

Як президентський законопроект зриває скасування недоторканності

Як президентський законопроект зриває скасування недоторканності

Запальна риторика справа незайва та нехитра. Куди складніше розкрити руйнівний механізм облуди і омани, змонтований із гвинтиків та шпильок. Дрібних та добірних.

19 жовтня Верховна Рада направила до Конституційного Суду два законопроекти щодо скасування депутатської недоторканності: депутатський №6773 від 19.07.2017, і президентський – №7203 від 17.10.2017.

Звідси питання: чого тягнули із залежалим депутатським, і чого направили прострочений президентський?

Аргументів, гідних серйозного опонування, однак не наводять, звідки їм і взятись, коли випадок наче класична ілюстрація альтернативи з підручника логіки. Два проекти мають усього по три положення, два з яких тотожні, а треті — дещо інакше (альтернативно) регулюють один і той же предмет.

Обслуга метушиться недаремно, бо депутатський законопроект №6773 наданий народним депутатам ще 05.09.2017, за місяць з лишком до подання президентського (17.10.2017). А згідно ч.9. ст.143 Регламенту “Альтернативні законопроекти подаються до Верховної Ради лише протягом 14 днів після надання народним депутатам законопроекту про внесення змін до Конституції України”.

Прострочення явне, крити нічим: законопроект №7203 внесено з порушенням вимог ч.9. ст. 143 Регламенту, і зареєстровано з порушенням вимог ч.2 ст. 92 Регламенту . Відповідно до ч.1 і п.2 ч.2. ст.94 Регламенту, його слід повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи. Який конфуз!

Читайте также:

Кому потрібна Незалежність?

Натомість, проект взяли до розгляду і направили у КСУ: апарат перечити не посмів, опозиція у чвари вступати не стала, що напоказ було б явно програшним. Закон, між тим, відпочиває.

Звісно, бувають докорінно різні підходи до одного і того ж питання, тоді альтернативність є природною. Чи той наразі випадок?

Обидва законопроекти містять по два змістовні положення, що мають змінити текст Конституції, а саме: виключити частини першу та третю статті 80. Обидві високі сторони прагнуть одного й того ж результату! Точнісінько! Парад однодумців.

У чому ж різниця? У тактиці. Депутати хочуть щоб Закон набрав “чинності з дня, наступного за днем його опублікування” , президент — з 1 січня 2020 року, на початку наступного скликання (у разі чергових виборів).

Читайте также:

Запрет «Партии регионов» в Украине: судьбу детища Януковича решит суд

Набрання чинності депутатським проектом теж можна приурочити до наступної каденції, прийнявши його наприкінці каденції цієї.

Варіант депутатів наче сверблячка-нетерплячка, президентський — мудрований: начебто самих себе депутати недоторканності не позбавлять, а наступників — залюбки.

Розрахунок примарний, хто ж із цих депутатів не мітить у ті? Поганий той солдат, який не хоче стати генералом, поганий той депутат, який не хоче зостатись депутатом. Конституцію ухвалило друге скликання, зараз — восьме, якби мотив «підклади свиню наступнику» грав, про недоторканність уже й забули б.

Менше з тим, кілька голосів через те гіпотетично може і додасться. А скільки реально втратиться внаслідок зайвої президентської альтернативи!

Для кінцевого прийняття законопроекту треба 300 голосів. Навіть при повному конституційному складі парламенту у 450 народних депутатів справа нелегка, при теперішніх 422-х і поготів.

І раптом випав шанс! Список 158-ми ініціаторів законопроекту №6773 рясніє опозиціонерами. Хочеш не хочеш, за свій проект голосувати треба, інакше — прощавай репутація, наступний парламент і власна недоторканність.

Президентові залишалось додати усього 142 голоси. Не всі ініціатори опозиціонери, є там і президентські, та поіменний аналіз свідчить, що президентський резерв був більш як достатній. Якби замість вносити альтернативу, президент спонукав усю свою рать підтримати законопроект №6773, останній прорвався б!

А ось президентський законопроект десятків голосів з числа ініціаторів-6773 не дорахується. Зокрема й тому, що опозиціонери-ініціатори апріорі заклали свої голоси, простягнули президентові руку, створили обопільний шанс. Рука повисла у повітрі, шанс випав і розбився … об вельможні амбіції.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"В управлении государством главное – соблюдать все формальности, а на мораль можно и не обращать внимания. "

© Марк Твен

Зажглись Лучи достоинства: украинцы вспомнили жертв Майдана

Или давать жизнь в 12? Непростые истории молодых мам

Помощника Саакашвили жестоко избили

У Вінниці атовці намагались достукатися до центральної влади

Не для слабонервных: украинских летчиков кормили червяками и тараканами

Главное за ночь: дом Порошенко в огне и массовые минирования в Украине

Легенда Голливуда прогулялся по Дому с химерами

Стала известна ежемесячная зарплата «бездомной» Корчак

Україна допомагає Лукашенку зберегти владу, не отримуючи натомість нічого, окрім ганьби

Только в Украине: Совет потратят в десятки раз больше, чем на жилье

Фантастический персонаж стал реальным рекордсменом Книги рекордов Гиннеса

Мучают кошмары: Линч рассказал, как помочь украинским воинам

Африканский друг Путина повторил печальную судьбу Януковича

Хотите часы Януковича? Спешите, началась распродажа

Банковая в огне и дыму: видео с места событий

“Найбільша невдаха всіх часів”, – Трамп про Гілларі Клінтон

Массовое «минирование» в Украине: полиция нашла виновных

Шторм на Юпитере: в сети опубликовали завораживающие фото

Противница Путина попросилась в Украину

Не лабутенами едиными: стало известно о многомиллионном «гнездышке» жены Луценко