USD26.4991

Єдиний квиток для Рівного: семимильними кроками до Європи чи безкоштовний сир для рівнян?

Рівненський громадський транспорт, як відомо, вимагає реформування. Постійні пробки із 5-6 маршруток на зупинках, тіснява і злі контролери в тролейбусах, перевантажені маршрути – лише частина факторів, які часом відбивають будь-яке бажання користуватися цим благом цивілізації. І ось нібито з’являється шанс повністю перетворити Рівне на європейське місто.

Ідеться про нову ініціативу, яка вже успішно працює на Заході та практично у всіх розвинених країнах світу – система “Єдиний електронний квиток”.

По своїй суті, “Електронний квиток” для міста Рівного – це єдина універсальна система обліку пасажироперевезень та грошових розрахунків. Вона дозволяє при певному рівні інвестицій вирішити ряд проблем у транспорті, зокрема:

  • контроль за оплатою проїзду;
  • точний облік пасажиропотоків;
  • формування на основі статистики оптимальних графіків руху;
  • навантаження на маршрути;
  • оптимальна вартість проїзду тощо.

З вирішенням цього питання нам, як не дивно, хочуть допомогти. Йдеться про корейську компанію “MST Global inc.”, яка готова вкласти гроші в перший подібний в нашій країні проект “Єдиний електронний квиток”.

Як це працює?

Для того, щоб система ЄК (єдиного квитка) запрацювала, в міському транспорті слід обладнати розрахункові термінали, а по місту розташувати термінали для купівлі та поповнення “електронних квитків”. Обслуговувати розрахунки має спеціально створене підприємство з долею власності інвестора та місцевої влади. Принаймні, таке перетворення сфери громадського транспорту в місті пропонують корейці на першому етапі проекту. Протягом кількох років (попередньо називаються різні терміни у 6-15 років) інвестор свої кошти планує повернути і, при цьому, непогано заробити.

Другим етапом проекту має стати повне переобладнання тролейбусного парку міста, для чого у інвестора також є цілком чіткий план. Він полягає в купівлі нових якісних тролейбусів та поступовому поверненні коштів, але тут терміни повернення інвестицій уже триваліші – говорять про 10-15, і навіть 20 років.

Початок діалогу

Як і будь-яка хороша ініціатива, майбутня система ЄК повинна мати своїх лобістів. І в Рівному такі знайшлися.

Презентуючи проект за аналогом системи, яка вже успішно запрацювала в столиці Південної Кореї – Сеулі, ініціатори презентації депутат Рівнеоблради, кандидат наук з державного управління Сергій Штурхецький та колишній депутат міської ради, приватний підприємець та посередник в переговорах з корейською стороною Роман Чокан наголосили на її перевагах, а також обговорили з рівнянами можливі ризики та аргументи за і проти введення нової системи.

Читайте также:

Убийство Ким Чен Ына: в ЦРУ сделали ошеломляющее заявление

– Для впровадження задуманого є майже все необхідне: інвестор, описаний план, що вже має приклад реалізації в іншому місті, експерти, місцеві спеціалісти, які готові реалізувати проект. Бракує лише політичної волі влади та підтримки громадян, – зауважував під час презентації Сергій Штурхецький.

Рівняни після презентації почали жваво обговорювати тему запровадження системи ЄК в соціальних мережах. Зокрема, про переваги та ризики цієї системи висловився член Рівненського міськвиконкому Роман Денисюк:

– Щодо презентації “Єдиного квитка”, яка сьогодні відбулася у готелі Мир о 12:00. В наше місто хоче прийти інвестор і модернізувати міську систему пасажирських перевезень. Яким чином? На першому етапі створить підприємство-оператор, яке за 6 млн $ власних коштів встановить електронні термінали на всі маршрутки, автобуси та тролейбуси. На 90% це буде приватне підприємство. Воно буде отримувати 100% вартості проданих квитків та перерозподіляти між перевізниками фактично відпрацьовані кошти ЗА МІНУСОМ близько 5-7% (це буде доходом інвестора). В рік це становитиме близько 1-1,4 млн $ (в залі хтось озвучив 20 млн $ річного обороту всіх перевізників Рівного). Цей етап як бізнесмен я розумію: термін окупності до 6 років (це не так довго, але дуже перспективно). Найцікавіший момент це другий етап. Інвестор хоче закупити близько 50 нових тролейбусів (близько 120 млн грн) і ВІДДАТИ їх тролейбусному управлінню, де частка інвестора становитиме 30%, держави – 70%!!! Тролейбусному управлінню, яке і так у дуже великих боргах!!!! І жити це підприємство буде за рахунок коштів, які надходитимуть від підприємства-оператора. Уявіть тільки собі, який термін окупності другого етапу! На мою думку, це далеко і не 10 років!! Висновок: це дуже хороший проект, якщо реалізується два етапи. Але! Якщо реалізується тільки один етап, то: місто отримає підприємство-прокладку, яке наживатиметься на рівнянах; вартість проїзду подорожчає; місто отримає монополіста у сфері громадських перевезень) Що найбільше насторожило – це “дешевий сир”. Але сподіваюся, що наш інвестор все таки буде чесним і реалізує два етапи).

Читайте также:

Продай Родину – стань кремлёвским кандидатом

Перевізники, у свою чергу, стверджують, що можливі нововведення їх не лякають, але наголошують на тому, що у зв’язку з додатковими витратами виникне необхідність підвищити тарифи на проїзд.

Переговори тривають

Читайте также:

Европейская страна может стать ярой сторонницей Путина

Як стало відомо сайту “ВСЕ”, можливість впровадження проекту “Єдиного квитка” наразі обговорюється. Про цей процес, зокрема, висловився голова “Асоціації перевізників”, депутат Рівнеради Валентин Демчук.

– Наразі ведуться переговори щодо реалізації саме цього проекту. Невпевнений, що легко буде реалізувати його зараз, оскільки виникає багато питань, як це зробити. Проте сподіваюсь, що ми колись впровадимо електронну систему проїзду, не завдавши при цьому збитків та іншої шкоди пасажирам та перевізникам, – додає Валентин Демчук.

Варто зауважити, що Валентин Демчук при цьому вказує, що перевізники “готові працювати чесно”. Це, очевидно, означає, що в секторі громадського транспорту тіньовий обіг коштів таки може становити певну проблему.

У свою чергу, Роман Чокан як представник інвестора та компанії “MST Global inc.”, яка готова реалізувати проект, наголошує, що в середньому після впровадження системи ЄК перевізники навпаки збільшують рівень своїх прибутків на 20-30%. Ймовірно, що це досягається за рахунок зниження тіньового обороту коштів та кількості “зайців” у транспорті.

Таким чином, рівняни зможуть зекономити свої гроші. Адже всі ми чудово розуміємо, наскільки “об’єктивно” нараховуються тарифи і скільки не дораховує наш бюджет через недобросовісних перевізників.

У свою чергу, начальник міського управління транспорту та зв’язку Віталій Миронюк підтверджує, що переговори підходять до ключової стадії.

– На даний час переговори вже будуть виходити на більш формальний рівень. До нас мають завітати корейці зі своїми пропозиціями. Орієнтовно в 20 числах вересня уже відбудеться зустріч з представниками компанії, де ми підпишемо протокол намірів і розглянемо проект договору з інвестором із нашими зауваженнями. Це уже буде конкретна розмова, тому що до сьогодні в нас було просто спілкування через людину, яка лише була посередником, формальним перекладачем і тільки відправляла документи, пропозиції. А зараз ми перейдемо до предметної розмови, – говорить Віталій Миронюк про найближчі плани щодо переговорів з інвесторами та ініціаторами проекту.

– Ми, звичайно ж, зацікавлені мати у своєму місті таку диковинку. Хоча є сумніви, чи почнеться такий проект у нас, бо він більш цікавий для міст мільйонників – Дніпропетровська, Києва тощо. До того ж, у нас немає єдиного власника транспорту. Громадський транспорт, в основному, належить приватним особам, і без їх добровільної згоди ми не можемо впроваджувати проект і встановлювати систему ЄК. Проте, думаю, загалом можна реалізувати у нас такий, так би мовити, пілотний проект, а потім вся Україна буде їхати дивитися на це чудо до нас, щоб теж із часом перейти на систему єдиного електронного квитка у себе в містах, – резюмує Віталій Миронюк.

Прогрес – невідворотний

Отже, з часом рівняни отримають відповідь на питання, чи буде наш громадський транспорт ефективним. Зараз уже складається враження, що впровадження новітніх технологій невідворотний процес, хоча, можливо, і буде гальмуватися через ряд причин деякими представниками нашої місцевої влади, чи окремими недобросовісними перевізниками.

Тому чекаємо під кінець вересня проміжних результатів перемовин. Але не варто забувати, що наше місто – зона нашої громадської відповідальності. Тому тільки від нас – звичайних рівнян залежить, чи будемо ми жити за високими стандартами уже зараз, чи будемо лише мріяти про Європу.

Рівнянам слід готувати пропозиції, працювати разом над блугоустроєм міста і долучатися до обговорення подібних проектів. Тоді з часом Рівне отримає визнання як справжнє європейське місто.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"«Когда у власти не хватает аргументов, она начинает втягивать в политику детей». "

Міська влада не впоралась з маріупольською ватою

Держитесь крепче: непобедимый украинский юмор от читателей Знай.иа

Схемы Гепы и Допы: как в Харькове распиливали землю площадью в несколько государств

С чем идут на выборы Порошенко и Тимошенко

Срочно! Виновник харьковской трагедии сбежал в “ДНР”

Международный конфуз: Порошенко в Польше перепутали с Януковичем

Как российский карточный домик рассыпается

Луганские терпели: Плотницкий обустраивает жизнь совсем в других местах

Маленький подарок от Путина

Ад на дорогах: названа главная проблема украинцев

В 2017 Украина осталась самой экономически несвободной страной Европы

Отмена “отчество”: украинцы взорвались в соцсетях

Катерина Вайдич: Партия «ОСНОВА» отличается тем, что имеет четкое видение развития Украины

Украине надо закончить слушать то, что говорит Путин

“Учительница года” выехала из Украины: история получила неожиданное продолжение

Коррупционный скандал в Миноборны: появилось решения суда

Роботу в напрямку декомунізації не завершено

Официально: в Украине изменились правила дорожного движения

Получится ли убежать Путину?

Украинцы узнают, кто за ними следит