USD28.2033

28 жовтня вінницькому трамваю виповнилося 102 роки

28 жовтня – 102 роки з того часу, як у Вінниці розпочався регулярний рух “міської залізниці” за маршрутом “Жіноча гімназія – Залізничний Вокзал”.
«Маємо навіть точний час відліку – 6 година 40 хвилин ранку, 28 жовтня 1913 року (саме тоді розпочався рух). Курсувало лишt 7 вагонів, розрахованих на 18 сидячих і 14 стоячих місць» – повідомив вінницький історик Олександр Федоришин.
Ідея про запровадження трамвайного руху у Вінниці бере початок від 1898 року. У цей час Вінницька міська дума розглядала проект договору, який був запропонований правлінням акціонерного товариства «Іполит Романов». Це акціонерне товариство давало зобов’язання побудувати за свій рахунок електричну трамвайну залізницю з рухомим складом і всіма необхідними спорудами по вулицях: Поштовій (зараз вулиця Соборна) від Реального училища через міст річки Південний Буг по Великій Олександрівській вулиці (зараз проспект Коцюбинського) до залізничного вокзалу і по Миколаївській вулиці (нині – вул. 50 років Перемоги) до артилерійських і піхотних казарм з роз’їздами через кожні 200 сажнів. Але цей проект не був реалізований через банкрутство даного акціонерного товариства.
Наступна спроба побудувати трамвайні колії у Вінниці датується 1 900 роком. Тоді Вінницька міська управа уклала договір з дворянином Кобіевим І.М. на «… влаштування та експлуатацію на власний рахунок і страх центральної електричної станції з правом освітлення вулиць, площ, будинків, а також влаштувати мережу рейкових шляхів з рухомим складом для перевезення пасажирів і вантажів …». Але і цей проект зупинився на стадії договорів. У цьому ж році, на стадії договорів, залишився проект бельгійського товариства «Трамвай Одеси», яке також було зацікавлене в будівництві міської залізниці у Вінниці.
У 1908 році Вінницька міська управа звертається до підприємця Мясоєдова: «На підставі Ваших оголошень міська управа уклінно просить Вас повідомити: чи не візьмете на себе будівництво у Вінниці міського трамваю протягом 4 версти з чотирма трамвайними вагонами фірми «Пюррей». Також міська управа повідомляла про наявність одного крутого підйому на майбутньому маршруті, і дала дані про бажані тип рейок і ширину шляху: «Тип рейок для вінницького трамвая бажано звичайний (не жолобочний) і щоб рейки були важкими. Рейки краще класти на шпали, а ширина колії, ймовірно, буде достатня і в 1 метр. Вагони будуть без імперіала, а їх кількість в русі обмежено до чотирьох». Надалі Мясоєдов повідомив міській управі, що вага трамвайного вагона фірми «Пюррей» становить 3,7 тонни, довжина трамвая 8,16 метрів, висота – 3 м, ширина – 1,92 м. Вагон на 32 місця коштуватиме 22000 франків без вартості мита і доставки. Також було відзначено, що завод підтвердив готовність виготовити вагони, які будуть легко брати все підйоми в місті Вінниці.
13 жовтня 1908 управа направляє Мясоєдову лист такого змісту: «У відповідь на Ваш лист міська управа міста Вінниця має честь повідомити Вас, що вона опинилася в скруті перед такою дорогою ціною трамвайного вагона фірми «Пюррей».  Управа просить Вас повідомити, яка крайня ціна чотирьох вагонів і чи може бути сплата вартості їх розстрочена на 5 років».
Поки велися переговори з підприємцем Мясоєдовим, в міську управу приходили листи від різних власників заводів на будівництво у Вінниці електричного освітлення і трамвая. Співпрацю пропонували також АТ «Артур Коппель», компанія електрозаводу з Риги, фірма «Шеффілд» з Англії та інші.
І все ж таки в 1910 році був укладений договір між міською управою і Київським відділенням російського товариства «Загальна компанія електрики» на спорудження у Вінниці парової електричної станції, яка була здана в експлуатацію в 1911 році.
12 лютого 1912 Вінницька міська управа уклала договір на будівництво трамвайних колій і зведення всіх необхідних споруд для трамвая з тим же Російським товариством «Загальна компанія електрики». У цьому ж році міністерство внутрішніх справ затвердило технічний проект трамвая.
Будівництво трамвайних колій почалося у вересні 1912 році. Відчувалася гостра нестача стовпів, щебеню та інших будівельних матеріалів. Але не тільки це змусило фахівців припинити роботи з укладання трамвайної колії. 30 березня 1913 р. Російське товариство «Загальна компанія електрики» направило Вінницькій міській управі повідомлення такого змісту: «Ми вирішили з 1 квітня цього року приступити до робіт по закінченню споруди трамвая у Вінниці». Протягом літніх місяців ферми і балки мостів через річку Південний Буг були посилені і прокладено трамвайну лінію. На початку жовтня була створена комісія по випробуванню мостів. Лінія довжиною 8,6 км з колією шириною 1000 мм була прокладена по центральній вулиці (Миколаївський проспект) від Жіночої гімназії до залізничного вокзалу. Депо було побудовано на правому березі, відразу за мостом (на початку нинішньої вулиці Першотравневої). Сюди була підведена під’їзна гілка. У депо була обладнана майстерня для ремонту вагонів.
Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"Все политики делятся на два класса: те кто прикрываясь добром творят зло, и тех кто творит зло не прикрываясь ничем."

Украинским водителям подсунули “черное” горючее: за что мы платим и кому

Митрополит Епифаний проведет первую литургию 16 декабря

В Житомирской области разбился военный самолет Су-27, летчик погиб

Порошенко: Для Кремля РПЦ – важный инструмент влияния на Украину

Двери нашей церкви открыты для всех – предстоятель Епифаний

Артисти з Англії у Вінниці провели інклюзивний майстер-клас

Прогноз погоды в Украине: морозы подготовили опасное испытание каждому, спрятаться не выйдет

Митрополит Михаил снял кандидатуру перед вторым голосованием

“Укрзализныця” окончательно потеряла совесть: цены на билеты в 2019 году добьют украинцев

Сегодня основана объединенная украинская церковь – Порошенко

Порошенко отметил роль Ющенко в получении автокефалии

Перенос мобильного номера: когда стартует услуга и что нужно сделать уже сегодня

Объединительный собор избрал главу Украинской церкви – источник

Новую почту пожирает огненный монстр: из пламени пытаются спасти хоть что-нибудь

Объединительный собор: первый тур голосования завершился

Боевики изрешетили дом с мирными жителями: десятки семей молят о помощи

У троих иерархов есть шанс стать главой новой церкви – религиовед

Украинские заробитчане массово сбегают во Францию: все о зарплатах, вакансиях и ценах

Официально: в Софии Киевской начался объединительный собор

Укрзализныця отменила популярную услугу: что нужно знать пассажирам, чтобы не потерять деньги