USD28.2033

Антимонопольний комітет: оштрафовані супермаркети завищували ціни на 30%

Усі викриті у змові торгові мережі заплатили одну десяту відсотка від обігу за 2014 рік.

Антимонопольний комітет України оштрафував 18 торговельних мереж країни на загальну суму 203,6 млрд грн у рамках справи про порушення законодавства про захист конкуренції, розпочатої в 2012 році.

Про це повідомив виконувач обов’язків голови АМКУ Микола Бараш.

«Штраф – одну десяту відсотка від обігу за 2014 рік – накладено на все компанії», – сказав Бараш на прес-конференції.

Як повідомила прес-служба АМКУ, найбільший штраф, у розмірі 78,4 млн грн, накладено на компанію «Фоззі-Фуд» (торговельна мережа «Сільпо»), ще 48,6 млн грн має сплатити компанія «АТБ-маркет» і 23,4 млн грн – мережа «МЕТРО Кеш енд Керрі Україна».

Голова АМКУ розповів, що в рамках узгодженої цінової політики торговельні мережі необґрунтовано підвищували ціни в середньому на 30%. При цьому Бараш наголосив, що необхідна для беззбиткової діяльності великого рітейлера націнка становить близько 15%, тоді як фактична торговельна націнка обвинувачених у змові мереж становила в середньому 45%.

«Ціна закупівель всього 55%. Фактична торговельна націнка становила 45%», – сказав голова АМКУ.

Також, за словами Бараша, в ході розслідування було виявлено факт обміну інформацією між ритейлерами, обсяг якого перевищував допустимий для звичайного маркетингового дослідження. Збирання, обробку і поширення інформації серед компаній, які брали участь у змові, здійснювали, за словами голови АМКУ, співробітники компанії «АСНільсен Юкрейн» за згодою обвинувачених компаній. Така інформація давала можливість рітейлерам узгоджувати ціни і політику відносин з постачальниками.

«З’явився цілий пласт інформації, який давав можливість використовувати внутрішню інформацію своїх конкурентів», – зазначив Бараш.

Читайте также:

Мясо и молочка по праздникам: что будет с ценами на продукты до конца 2018 года

Крім того, за його словами, торговельні мережі нав’язували своїм постачальникам необґрунтовані додаткові послуги, плата за які в окремих мережах у шість разів перевищувала витрати на їх надання. Серед таких послуг – внесення товарів до бази даних, передпродажна підготовка, розповсюдження рекламної інформації, прибирання автостоянки перед торговельною точкою тощо.

«Жодна з торговельних мереж обґрунтувати необхідність надання додаткових послуг не змогла», – сказав голова АМКУ.

При цьому, за словами Бараша, відмовитися від цих послуг було дуже складно, особливо невеликим компаніям-постачальникам.

«Посваритися з однією мережею – значить, посваритися з усіма», – пояснив ситуацію голова АМКУ.

Разом із тим, він висловив побоювання, що обвинувачені у змові мережі можуть оскаржувати рішення комітету в суді і таким чином зволікати з вирішенням проблеми недобросовісної конкуренції в сфері роздрібної торгівлі. При цьому Бараш упевнений, що висновки комітету абсолютно правомірні і скасування цього рішення судом малоймовірне.

Читайте также:

Украинцам придется скинутся на новый миллиард Ахметова: отопительный сезон и горячая вода под угрозой

 Згідно з рішенням Антимонопольного комітету від 29 квітня цього року, компанія «АСНільсен Юкрейн» і торговельні мережі зобов’язані припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції протягом двох місяців з дня отримання рішення шляхом приведення своєї діяльності з одержання та поширення інформації до вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Крім цього, АМКУ зобов’язав мережі привести у відповідність із законодавством договірні відносини з постачальниками і виробниками товарів, а також підходи до ціноутворення.

У 2012 році АМКУ звинуватив найбільших рітейлерів України, які працюють під брендами «Сільпо», «Фора», «Фуршет», «Велика Кишеня», «ЕКО маркет», «Караван», «Білла», «Новус», «Спар», «Бімаркет», «МЕТРО» та інші, а також дослідницьку компанію «АСНільсен Юкрейн» у картельній змові і необгрунтованому завищенні цін на продукти харчування. Тоді підставою для розслідування стало застосування торговельними мережами схожих механізмів, які могли привести до економічно необгрунтованого підвищення цін на продукти харчування. Зокрема, ціни на молочну продукцію, макаронні вироби, соняшникову олію, крупи, м’ясо та рибу у 2011 році і на початку 2012 року підвищилися на 15-60%. Водночас індекс споживчих цін у той період зріс лише на 13,5%.

За вчинення подібних дій законодавством передбачено максимальні штрафні санкції в розмірі до 10% доходу компаній-відповідачів, що в абсолютних цифрах становить близько 20 млрд грн. Разом з тим, у листопаді 2014 року в. о. голови АМКУ Микола Бараш заявив, що комітет відмовився від наміру накласти штраф на рітейлерів у розмірі 20 млрд грн, оскільки це може негативно позначиться на діяльності обвинувачених компаній.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"«Когда у власти не хватает аргументов, она начинает втягивать в политику детей». "

Жители оккупированного Донбасса боятся миротворцев – опрос

Премьер, вывезший своего сына в Крым, поразил признанием: Он психически болен

Не слід очікувати ескалації на Донбасі через псевдовибори – Тука

Нацсовет проведет проверку канала NewsOne из-за карты без Крыма

Бабуїнізм не пройде: несподівана вакцина проти дискримінації

ГПУ не отстранила Енина по делу об экстрадиции в РФ Тумгоева

Чому Путінові довелося потиснути руку президентові Косова

Спикер Сейма: Нападение на Украину – угроза безопасность Польши

Демарш УПЦ МП: як московські попи зірвали зустріч із Порошенком

Как “нагреть” РФ на миллиард долларов: мастер-класс от Лукашенко

ЦИК объяснила, как переселенцы смогут проголосовать на выборах

УПЦ МП відмовилась від участі у створенні автокефальної церкви

Виктор Небоженко: Украинцы ориентируются на Тимошенко как на политика, который остановит Порошенко

Сын премьера Чехии: Отец насильно отправил меня в Крым

Молдовський сценарій для України: псевдовибори в ОРДЛО – його частина

Кто в РФ получил контроль над ОРДО после псевдовыборов – росСМИ

The Times: России предложили потепление отношений при условии, что она перестанет атаковать Запад

40% украинцев поддерживают вступление в НАТО – опрос

В Украине конкурентного рынка газа нет, но есть классическая паразитическая монополия

Опрос: 63% украинцев считают Россию агрессором – инфографика