USD28.2033

Британський відчай може розвіяти світло з України

Британський відчай може розвіяти світло з України

Ключовим моментом з огляду на те, як переживання щодо імміграції впливають на дискусії про Brexit, є збереження за такого режиму безвізових подорожей (в обидва боки) й водночас контроль країною доступу до свого ринку праці та державних послуг.

Усе це єресь в очах лоялістів ЄС. Угоди про асоціацію розроблялися для того, аби допомагати бідним країнам, а не сприяти багатим в ухилянні від своїх обов’язків. Вони навмисне щедрі й укладаються в дусі оптимізму з прицілом на набуття країною членства в ЄС. Підписати з Британією таку угоду – це наче дозволити багатому неробі отримувати соцдопомогу й харчову підмогу зы продовольчого банку. У практичнішому розумінні такій угоді потрібен додатковий вимір, що стосувався б послуг – основної статті експорту Британії (але не України). Для переговорів про це необхідна добра воля, а її до болю бракує. Може, й так. Але багато хто в ЄС зараз готовий проковтнути розчарування поведінкою наших лідерів і виборців та рятувати що можна. Якщо ж кинути Британію в морок за межами Союзу, то це може піти на користь нам, але обійдеться недешево іншим. Складніша проблема полягає в тому, що Угода про асоціацію може розлютити ультрапереконаних прихильників Brexit. Арбітр у диспутах між ЄС та Україною – Суд Європейського Союзу.

Його ненавидять ті, хто не хоче, аби в Британії керувалися приписами іноземних суддів. Але простір для маневру є. Систему, розроблену для бідних східних країн, не можна застосовувати до багатих західних із політичних причин, але не правових. Британія вже погодилася, що виплатить належну суму ЄС. Вона не потребує велетенських проектів державного фінансування чи інших програм допомоги, які невідкладно потрібні Україні. Нашою країною керують ефективно й чесно, щонайменше порівнюючи з Україною. Ми без проблем відповідаємо стандартам, які встановлює Угода про асоціацію. Питання Суду ЄС також можна підкоригувати. ЄС мав би прийняти вимогу, щоби спори спочатку спрямовувалися на міжнародний арбітраж з обов’язковими для виконання висновками, а не автоматично до Суду ЄС (туди справи надходили б, тільки якби стосувалися положень законодавства ЄС). Британія вже є суб’єктом інших міжнародних арбітражних режимів. Це був би просто ще один із них. Така роль для Суду ЄС могла би бути достатньо незрозумілою, аби знудити, а не розлютити прихильників Brexit. А ще вона могла б задовольнити чистоплюїв у ЄС.

Читайте также:

До “списків виборців” на окупованому Донбасі планують включити російських військових – розвідка

Читайте также:

Сегодня мир прощается с великим человеком

Серед переваг такого сценарію швидкість. Він не потребує підготовки узгоджених усіма текстів та інституцій: вони стандартні. Угоди про асоціацію можуть набирати чинності невідкладно частинами, без ратифікації парламентами всіх членів ЄС (це корисно з огляду на наближення березня 2019-го).

Схожа на українську угода для Британії може забезпечити ще багато серйозних переваг. Наприклад, покласти край непривабливій бінарності ЄС: коли ти або в Союзі, або ні. Хоча її й немає. Вісім країн ЄС не входять до зони євро, шість – до Шенгену. Але коли така велика й багата країна виходить за межі клубу, це відразу уможливлює багато різних інших форматів взаємодії з нею. Скажімо, Британія та деякі інші любителі технологій із-поміж членів ЄС і не тільки можуть односторонньо розробляти правила й стандарти, потрібні для функціонування цифрової економіки, які гальмуються застряглими в минулому країнами ЄС. Розквіт е-торгівлі й удосконалення кібербезпеки в країнах-піонерах можуть спонукати відсталих передумати. І Україна була б щаслива потрапити до коаліції європейських країн під проводом Британії, що бореться з російськими диверсіями. У неї в цьому чималий досвід. Менше зацикленості на негнучкому, стандартному для всіх процесі вироблення рішень у ЄС могло б піти на користь європейським країнам усіх мастей. Менші, гнучкіші групи тих, хто в союзах, тих, хто ні, і тих, що десь посередині, можуть бути інноваційнішими та краще відображати побажання своїх виборців. Українська опція взаємодії з ЄС може стати козирем, якого Британія так потребує.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"У нас начинается тяжелый период жизни: парламентские, затем еще страшнее - президентские выборы"

© А.Лукашенко

Оккупация 8 областей Украины: секретные карты путинских генералов появились в сети, видео

Порошенко: Путин не хочет общаться, потому что ему нечего сказать

Укрзализныця похвасталась американскими тепловозами: пока не толкали

СБУ проведет проверку госслужащих, родственники которых – в Крыму

Горбачев назвал главный страх Путина: попросят не возвращаться

“Теперь мы вместе идем к единству”. Глава УГКЦ поздравил Епифания

Генерал рассказал, когда в Украину введут миротворцев ООН: остались считанные недели

Епифаний: Иерархия УПЦ будет сформирована в течение 1-2 месяцев

В Фастове объявили День траура: люди прощаются с погибшими от жуткого взрыва

Порошенко прокомментировал решение суда о восстановлении Насирова

Украинцы жестко высмеяли Онуфрия: прими соболезнования от Януковича

Порошенко обещает помогать следующему президенту

В УПЦ МП брызнули ядом на Объединительный собор: совет нечестивых

В Украине нет политиков без негативного рейтинга – Порошенко

Укрзализныця существенно повысит тарифы в 2019 году: какие цены ждут пассажиров

Порошенко: Готовность Украины отразить агрессию РФ увеличилась

Военное положение в действии: километры границы полностью закрыли, никто не проскочит

Епифания помянули в Константинополе, а он проигнорировал Кирилла

Сокамерник Януковича рассказал, как тот “срок мотал”: водка в коробках, а деньги пачками

Порошенко о Новинском: Не указываю, кого сажать, а кого отпускать