USD28.2033

Чи можна, порушуючи закон, боротися з корупцією?

Чи можна, порушуючи закон, боротися з корупцією?

Появу Національного антикорупційного бюро суспільство зустріло вкрай оптимістично. Втім, саме високий кредит довіри зі сторони громадськості зіграв з НАБУ злий жарт.

З самого початку НАБУ розглядали як орган, який повинен мати широкі повноваження у боротьбі з корупцією і бути при цьому незалежним. Однак незалежність НАБУ досить скоро почала тлумачитися в контексті безапеляційної правоти цього органу незалежно від аналізу реальних дій антикорупціонерів. Будь-які помилки НАБУ пояснювалися спікерами недосконалістю законодавства та відсутністю антикорупційних судів. Суспільство, яке втомлене від корупції, з розумінням ставилося до таких перепон в діяльності НАБУ.

В той же час, всі не звертали увагу на дві важливі обставини. По-перше, в Румунії, до досвіду якого так люблять звертатися в Україні, немає спеціалізованого антикорупційного суду. І цей факт не став на заваді створенню ефективної системи боротьби з корупцією. Ну, і по-друге, попри гучні і резонансні затримання, досудове розслідування по цих справах не завершувалося. А не завершувалося воно зовсім не з причини саботажу судової системи. Причиною відсутності доведення резонансних справ до стадії ухвалення судом вироків є те, що обвинувальні акти часто навіть не передаються до суду! До речі, якщо подивитися на досвід Румунії, то з початку досудового розслідування і до оголошення судом вироку проходив час не більше року. В Україні за цей же час НАБУ часто навіть не передає обвинувальні акти до суду. Принагідно, слід нагадати, що згідно КПК суд зобов’язаний протягом п’яти днів призначити підготовче судове засідання. Тобто, якби відсутність вироків була пов’язана з затримкою судового розгляду – то така аргументація НАБУ мала би під собою раціональне пояснення, а так… Фактично НАБУ використовувало аргумент для тих, хто не хоче вникати в ситуацію…

Читайте также:

Венецианская комиссия забраковала закон о языке. Что с ним не так

Є ще один нюанс, який негативно впливав і, на жаль, впливає на діяльність НАБУ. Цей орган позиціонує себе як свого роду надструктура, яка нікому не підконтрольна. І хоча згідно законодавства, існує парламентський контроль за діяльністю НАБУ, на практиці він виявився неефективним. До того ж, своєрідним стримуючим фактором для НАБУ повинна була стати виникнення Державного бюро розслідувань, яке поки так і не функціонує. Між тим, ще Джон Актон, колись влучно підмітив, що влада розбещує, а абсолютна влада розбещує абсолютно. Тому, не дивно, що НАБУ, ставши священною коровою для багатьох, водночас все частіше і частіше опиняється в епіцентрі серйозної критики.

Читайте также:

Климатолог назвала причину аномально теплой зимы в Украине

Черговий приклад проблем у функціонуванні НАБУ стався у минулу п’ятницю, коли детективи НАБУ здійснили обшук у Міністерстві юстиції, зневажаючи на норми кримінального процесуального законодавства. Квінтесенцією порушень антикорупціонерів стало недотримання Закону про обов’язкову відеофіскації при проведенні обшуків. Згідно з цим законом здійснення відеофіксації є обов’язковим, а сам запис повинен бути долученим до протоколу обшуку. Натомість в самому протоколі про відеофіксацю нічого не сказано. Найкумедніше те, що антикорупціонери порушили широко розрекламований закон, який у ЗМІ отримав назву «Маски-шоу стоп». Справа в тому, що цей Закон був опублікований в газеті «Голос України» шостого грудня. Згідно Перехідних і прикінцевих положень Закон набував чинності на наступний день після його опублікування, тобто в 00 год 00 хвилин 7 грудня. Обшук в Мін'юсті був проведений близько сьомої години (якщо точніше о 7.15) ранку 7 грудня. Тобто набушникам знадобилося всього сім годин для порушення закону, який нещодавно набув чинності. Звісно, факт порушення закону «маскі-шоу стоп» може бути пояснений тим, що набушники не встигли ознайомитися зі змінами в КПК. Втім, навряд чи це може слугувати виправданням.

І от після цього постає питання: в НАБУ не знають вимоги кримінального процесуального законодавства чи елементарно нехтують законом, переслідуючи власні інтереси або інтереси тих, хто зацікавлений в дискредитації Мін'юсту?

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"В политике приходится делать много такого, чего не следует делать."

© Теодор Рузвельт

Підвищення цін на товари першої необхідності є економічним мародерством в умовах надзвичайної ситуації, – Снєгирьов

Працівників вінницької мерії перевели на дистанційну роботу

37 викликів рятувальників за добу: в екосистемах вінницької області фіксують масові пожежі

Как не перессориться с близкими при длительном сидении дома на карантине

Поліціянти на Вінниччині склали майже дві сотні адмінпротоколів за порушення правил карантину

Телескоп Hubble зробив знімок галактики з “жорстокою таємницею”

В ООН заявляють про спалах домашнього насильства

Украинцы на карантине стали чаще смотреть новости и готовить

“Нагнути” світ. Путін може використати світову пандемію у війні з Україною

Секс рік по тому: чи змінилось наше життя з новим законом про статеву свободу

На Донбасі бойовики 13 разів обстріляли позиції ЗСУ, один захисник України зазнав поранення

В селе под Одессой устроили травлю женщине из-за вернувшегося с Чехии сына. ВИДЕО

Зеленський не тільки не припинив війну, але й погіршив ситуацію, – волонтер

Прикордонники перехопили українців, які втекли з обсервації та намагалися виїхати за кордон

В Украине зафиксировали уже 1308 случаев коронавируса, 37 – летальных

В Австрии запустили приложение Stopp Corona

Державний переворот, якого ми не помітили

Или жизнь, или смерть: почему Украине необходим жесткий карантин

Ракета SpaceX в третий раз взорвалась во время испытаний

Книжный питчинг для экранизаций продлил прием заявок