USD28.2033

Чому зобов’язати всіх велосипедистів їздити у шоломах – погана ідея 

Чому зобов'язати всіх велосипедистів їздити у шоломах – погана ідея Ілюстративна світлина

Тема безпеки дорожнього руху останнім часом стає все більш актуальною. Про це заявив Уряд України, а в комітетах Верховної ради активно реєструють законопроекти. 

Переглядаючи законопроекти, які зареєстровані чи готуються, спостерігаю тенденцію, що зараз стало “модним” перекладати всю відповідальність на пішоходів, велосипедистів й, взагалі, містян, як користувачів вулиць, пише Яна Брик спеціально для УП.Життя.

Не освітлюються належним чином вулиці? Давайте зобов’яжемо пішоходів та велосипедистів носити світлоповертаючі жилети/ елементи.

Збільшилась кількість ДТП за участю пішоходів? Давайте запровадимо штрафи для пішоходів за перехід вулиці у стані алкогольного сп’яніння.

Збільшується кількість ДТП за участю велосипедистів? Давайте зобов’яжемо носити велосипедистів шоломи та світлоповертаючі жилети!

Перш за все, зазначу, що мова йде не про велосипедистів-спортсменів, а про звичайних дорослих користувачів велосипедом як транспортом.

Шолом – це рекомендований персональний засіб безпеки, а не елемент, від якого має залежати ваше життя. 

Якщо сталась ДТП, то перше на що мають звертати увагу поліція, профільні департаменти муніципалітетів, які відповідають за безпеку на дорогах у місті та ЗМІ, це на такі елементи:

• дотримання правил дорожнього руху учасниками (зокрема, швидкісного режиму), 

• наявність інженерних рішень, які формують нашу поведінку на дорогах, 

Читайте также:

В Украине подтвердили 92820 случаев COVID-19, за сутки – 1464

• рівень освітленості та видимості на локації.

А не на те, чи ви були у шоломі.

Адже передбачення обов’язкового носіння шолому й, відповідно, санкцій за недотримання норми, призведуть до перекладання відповідальності з поліції та міста на велосипедиста.

Не мав шолома – винен у ДТП.

Світова статистика й численні дослідження також показують залежність між запровадженням обов’язкового носіння шоломів та зменшенням кількості велосипедистів. 

Гляньмо на відомий досвід Австралії. Після запровадження обов’язкового носіння шоломів кількість велосипедистів суттєво зменшилась. 

В Італії також були спроби запровадити обов’язкове носіння шоломів, проте аналіз досліджень показав, що шкоди від таких “законів” більше, ніж користі.

Навіть Єврокомісія у своїх політиках зазначає, що у нормативних актах можна рекомендувати носити шоломи, але не зобов’язувати.

Читайте также:

Кибербезопасность: СБУ вводит обновленную версию платформы MISP-UA

Також велика кількість досліджень присвячена темі зворотній – збільшенню кількості ДТП у зв’язку з масовим носінням шоломів. 

Чому? 

Водій, коли бачить велосипедиста у шоломі, вважає, що велосипедист “у безпеці” й поводить себе за кермом агресивніше, ближче під'їжджає до велосипедиста. 

Аналогічно поводять себе інколи й велосипедисти – здійснюють значно більше небезпечних маневрів, гадаючи, що надійно “захищені” шоломами. 

У яких випадках шолом допомагає? Якщо їдете дорогою й зіштовхнетесь з авто, яке їде на швидкості до 32 км/год – шолом вам допоможе. 

Також він допоможе за умови однонаправленної сили удару на швидкості до 20 км/год, коли ви падаєте з нерухомого велосипеда. 

Не вірите? Гляньте європейські стандарти шоломів і на що вони розраховані.

Кількість країн, які запровадили обов’язкове носіння шоломів (мова про дорослих) досить мала, їх можна порахувати на пальцях.

Як щодо світлоповертаючих елементів? 

Це ще один спосіб перекладання відповідальності. 

Бути видимими – це добре. Але якщо вас карають за те, що вас недостатньо видно на дорогах через те, що місто не подбало про якісне освітлення, – це перекладання відповідальності.

Ще раз наголошую, що я не проти шоломів чи світлоповертаючих елементів, я проти запровадження обов’язковості їх носіння.

Чим велосипедист відрізняється від пішохода? По статистиці, кількість травм голови у пішохода вища, ніж у велосипедиста. 

Я проти перекладання відповідальності! 

Хочете дійсно допомогти? 

Будуйте велоінфраструктуру як в межах міста, так й позамежами, відокремлюйте велодоріжки, популяризуйте поїздки велосипедом. 

Вже доведено, чим більше велосипедистів у місті, тим менше ДТП за участю велосипедистів.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

    Чтобы оставить комментарий необходимо

    "И политическая жизнь - это театр: одни на освещенной сцене; другие - в темном зале."

    © Константин Кушнер

    Регистрация

    (Максимальный размер файла 0,5Mb)

    Восстановление паролю

    Пожалуйста, введите ваш логин или адрес электронной почты.

    Военный эксперт рассказал, что задумала Россия с миротворцами на Донбассе

    Платіжна безпека: як захистити свою банківську картку від шахраїв

    Крушение военного самолета Ан-26. Зеленский объявил 26 сентября днем траура

    В США представили гибридный дрон-пожарник

    В Раду внесли закон, запрещающий чиновникам и нардепам отрицать войну с Россией

    Местные выборы. Мэру Умани отказали в регистрации, но допустили к выборам двух его тезок

    “Происходит что-то страшное, такого не помнят и старожилы”: в Крыму пересохла река, питавшая водохранилище

    В реанимации умер один из курсантов, который выжил в катастрофе Ан-26

    Facebook удалил три сети фейковых аккаунтов, связанных с Россией

    Катастрофа Ан-26: Франция выразила соболезнования и предложила помощь

    О “несистемных” кандидатах, природе людей и оруэлловских свиньях

    ЕС сожалеет об отсутствии уголовного дела по мошенничеству на $5 млрд в ПриватБанке

    О “несистемных” кандидатах, природе людей и оруэлловских свиньях

    Крушение Ан-26. Министр обороны назвал предварительную причину катастрофы

    В США суд заблокировал запрет Трампа на скачивание TikTok

    25 років тому Україна вступила до Ради Європи: як це було

    Те, що сталося з цим бортом, – це жахлива закономірність. Катастроф буде більше, бо Україна деградує технологічно, – журналіст

    Катастрофа Ан-26. Нашли тело еще одного погибшего: что известно на утро

    В Израиле открыли электродорогу с беспроводной зарядкой

    Зеленский посетил в больнице курсанта, который выжил в катастрофе самолета Ан-26