USD28.2033

Гаврилечко: Соціологічні опитування як інструмент “чорного” та “білого” піару

Гаврилечко: Соціологічні опитування як інструмент "чорного" та "білого" піару

Передвиборчі соціологічні опитування як інструмент “чорного” та “білого” PR`у використовуються в Україні вже не перше десятиріччя. Це вже мало кого дивує. Проте, поточна передвиборча кампанія відрізняється в гірший бік від усіх попередніх тим, що у процес “підтримки” того чи іншого кандидата почали відверто гратися відомі соціологічні служби.

Десять років тому “помаранчева команда” за максимально можливого сприяння найбільш недоотруєнного президента передавала владу “злочинній панді” під гаслами “лише б не Тимошенко” (“абинеюля”). Але навіть тоді спотворенням рейтингів займалися “компанії-одноденки” та різного роду передвиборчі проекти. А чинне на той час законодавство під час попередніх виборчих кампаній забороняло соціологам публікувати дані електоральних досліджень за два тижні до виборів.

В 2014 році, заради “однотурового” на позачергових виборах президента термін заборони публікації даних опитувань зменшився до двох передвиборчих днів. І саме тоді, в перший раз в історії сучасної України, кілька впливових соціологічних центрів скористались цією новацією та оприлюднили результати останніх досліджень перед першим туром голосування. Саме з цього моменту передвиборча соціологія з інструменту дослідження громадської думки перетворилася на один з маркетингових важелів під час кампанії.

Наразі, в черговий раз відомі кампанії змагаються за звання постачальників найбільш викривлених даних. На перемогу в цьому змаганні, вочевидь, претендують ті, хто оприлюднює рейтинги, в яких спостерігається позитивна динаміка провладного кандидата (він же чинний президент).

Так, 19 березня УІСД та “Соціальний моніторинг” опублікували результати опитування, яке провели з 11 по 18 березня, в якому голоси виборців, що планують прийти на вибори та визначились із вибором розподілились наступним чином:

Читайте также:

Важливо, щоб Зеленський розумів, що Коломойський завжди працює лише на себе – економіст

1. Владімір Зеленський – 29.4%

2. Юлія Тимошенко – 17.2%

3. Петр Порошенко – 14.9%

4. Анатолій Гриценко – 10.7%

5. Юрій Бойко – 10.4%

Дослідження в черговий раз підтвердило тенденції, які фіксують: “Рейтинг”, Інститут аналізу та прогнозування, Active Group та інші соціологічні центри.

І, наступного дня, з’являється “соціологія від “​​Социса” (афельованого до Ігора Гриніва – політтехнолога Петра Порошенка), де, виявляється, перші місця у першій трійці розподіляються зовсім по-іншому і чинний голова держави з великим відривом від Юлії Тимошенко потрапляє  у другій тур. От, в усіх інших рейтингах фіксується падіння рівня підтримки Порошенко на тлі скандалу з корупційними оборудками та торгівлею з Росією в “Укроборонпромі”, а у “Соцису” – навпаки, все “зростає”.

Показово та дуже дотепно, що політтехнолог Президента Ігор Гринів склав дослідження разом з центром “Янус”. Чому дотепно? А тому що Янус – це ім’я давньоримського бога часу та… входів і виходів. А зображувався Янус у вигляді чоловіка з двома обличчями, зверненими в протилежні сторони (до минулого і майбутнього). Одне його обличчя було обличчям молодого, безбородого хлопця, що дивиться в майбутнє, інше – особа бородатого старця, звернене в минуле.

Читайте также:

Припинення ракетної угоди та незрозуміла реакція українського МЗС

Саме ж ім’я божества походить від латинського слова janua, яке означає “двері”, а також “початок”. Алегорично імя Янус використовується для позначення нещирої, лицемірної людини. Доречі, в центру “Янус” немає навіть власного сайту, на стільки він “секретний”. За влучним виразом політичного експерта Сергія Бикова “дволикий Гринів має два центри: “СОЦИС” і “ЯНУС”. Чому? Тому що засновником “Януса” є саме Ігор Гринів.

Нагадаю, що, як справедливо відмічає народний депутат Олексій Рябчин у своєму блозі на “УП”, головною метою такої контраверсійної соціології є те, щоб посіяти у суспільстві сумніви стосовно реальності прагнень переважної більшості громадян змінити владу. Та ця омана їй не допоможе! Доля виборів вирішиться вже майже за тиждень – 31 березня. Приходьте і голосуйте, бо низька явка працює на користь чинної влади і надає їх більші можливості для фальсифікацій.

P.S. Всі соціологічні компанії, які проводять польові дослідження в останні місяці, зазначають надвелику кількість відмов респондентів давати свої відповіді інтерв’юерам. Згоду на участь в опитуванні надає лише кожен четвертий-п’ятий. За таких умов, кожен рейтинг містить систематичну похибку, яку неможливо обрахувати в жодний спосіб. Тому якість всіх без винятку досліджень знаходиться на достатньо низькому рівні. І це є наслідком дій чинної влади, спрямованої на збільшення рівня недовіри громадян як до самої влади, так і до будь-яких інституцій громадянського суспільства. Тому реальні вподобання українців зможуть показати лише вибори. І те за умов, що буде кому протидіяти фальсифікаціям. Примара чергового Майдану вже набирає щільності…

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"Политики всегда всё врут!"

© Владимир Андреев

Зеленский проигрывает войну: последовательно выполняет все требования Москвы

Мінування моста Метро: яким був справжній мотив цього “шоу”?

РФ в Минске заблокировала разведение в Золотом и Петровском

Чому варто вийти на Марш за клімат в Україні

Катарина Завацька поступилася американці Софії Кенін у другому колі турніру у Ґуанчжоу

Airbus оценил потребность в новых самолетах на следующие 20 лет

В Киеве соберется на заседание Совет НАТО: названа дата

Имеет ли Зеленский план дальнейших действий: за 5 месяцев президент не представил даже пяти пунктов программы своих действий

Пустеля, озера, вовки і бомби: чому варто побувати в Олешківських пісках? ФОТО

Террориста с моста Метро в июле уволили со службы в ССО

В Киеве презентовали украинский фильм про пса-супергероя “Фокстер&Макс”

Сайдик: В Минске не согласовали формулу Штайнмайера

В ОРДЛО уже потирают руки: Украина все отстроит

BookForum отрицает прогнозы скептиков, что гаджеты вытеснят книгу – Зеленский

Франция закупила микророботов для разведки

Комитет Рады одобрил переименование еще одного города

“Трудовые книжки должны уйти в историю”, – Дубилет

Чоловіка, який хотів підірвати міст Метро, затримано

Доступные лекарства: фармацевтам объяснили нюансы е-рецептов

Фестиваль “Новое немецкое кино 2019” объявил программу