USD28.2033

Іномарка за дві тисячі «зелених»: «за» і «проти» нерозмитнення

Митники просили «копів» штрафувати людей за євро-номери, хоча патрульні не мають права цього робити;

А в районах почали збирати з водіїв персональні дані у невідому базу;

Через це водії вирішили влаштувати мітинги одразу під трьома структурами;

А ми розбиралися, у чому проблема нерозмитнених авто

Активісти прийшли до обласної поліції та запитали, для чого у районах поліцейські збирають персональні дані євро-водіїв. Начальник превентивної діяльності Нацполіції області Руслан Мороз запевнив, що це для швидкого розшуку злочинців. Водії кажуть, що це незаконно.

На початку травня понад 50 активістів від ГО «Автоєвросила», «Дорожній контроль Вінниця» та «Дорожній контроль Європа» вирішили «поставити на вуха» митників, «копів» та поліцію області. Чому?

— Обласною поліцією було дане розпорядження по районним відділам збирати персональні дані з водіїв авто на євро-номерах. Це, по-перше, — каже один з керівників «Автоєвросили» Олександр Склярук. — А по-друге, начальник Могилів-Подільської митниці на свій розсуд визначав, чи пропускати машину через кордон, чи ні.

Підняли всіх «на вуха»

Активістів обурює те, що митники надсилали листи до патрульних з проханням штрафувати водіїв євро-авто. Приїхали до митниці. До мітингувальників вийшов керівник митниці області Валентин Калашніков. Його відповідь можна вмістити у двох реченнях: «Ми працюємо у рамках закону» і «Пишіть офіційне звернення».

Активісти написали звернення, у якому попросили перевірити діяльність очільника Могилів-Подільської митниці.

Далі поїхали до патрульних. У водіїв була інформація, що патрульні і справді отримали листи від митників з пропозицією штрафувати водіїв, які їздять на нерозмитнених авто. Комбат поліцейських Дмитро Кисличенко підтвердив це. Мовляв, митники пишуть їм, що у них немає «жезлу», щоб зупиняти такі машини.

— У Митному кодексі написано, що штрафувати водіїв за порушення цього кодексу мають право виключно митники, — каже Кисличенко. — Ми можемо притягнути такого водія за порушення Правил дорожнього руху, Адміністративного кодексу, але на цьому все. Кінцевою точкою мітингувальників стала обласна поліція. Запитали, для чого правоохоронці збирають персональні дані з водіїв на євро-номерах у невідому базу. Начальник відділу превентивної діяльності Вінницької області Руслан Мороз пояснив, що таким чином сформується база, яка полегшить розшук порушників.

Читайте также:

У Ладижині масово гине риба

Яким чином список водіїв на євро-номерах вплине на розкриття злочинів — невідомо. Зі свого джерела журналісти RIA дізнались, що дані водіїв, можливо, записують для того, щоб вони у суді стали доказом того, що водій регулярно користується цією машиною. Тоді митники зможуть «вліпити» людині величезний штраф за нерозмитнене авто.

Журналісти RIA вирішили розібратися, як в Україні законно їздити на нерозмитненому автомобілі, які від цього є ризики, плюси та мінуси.

Читайте также:

Вінничани та поляки популяризують архітектуру часів Речі Посполитої

Хочуть створити новий податок У Європі автомобілі дешеві. Але їх вартість різко зростає, як тільки машина перетинає український кордон. Водії, що купили авто у ЄС, мають заплатити суму, подекуди вищу за ціну машини у 2-3 рази, тільки за те, щоб офіційно ввезти її в Україну.

Наприклад, на польському сайті otomoto.pl автомобіль Volkswagen Golf IV 2000 року випуску коштує від 4500 до 6300 польських злотих. Тобто до 1600 доларів. В Україні ж таке авто можна купити не менше ніж за шість тисяч «зелених». Різниця відчутна: майже у чотири тисячі доларів за один і той самий автомобіль. В Україні за 1600 доларів можна купити, хіба що старий ВАЗ.

Представник ГО «ДК Європа» Артем Михайлов розповідав журналісту RIA в матеріалі «Авто з Європи: як збираються вирішувати проблему нерозмитнених машин», що машини з Європи йдуть у країну шаленим потоком. Водії авто на євро-номерах пропонують законодавчо легалізувати свої машини. Підготували законопроект №4223. Основна ідея — люди будуть платити податок і користуватися машинами без проблем.

Читайте также:

У Вінницького Прозорого офісу – кругла дата

— Якщо кожен з них буде платити хоча б по 200 євро на рік за те, щоб офіційно користуватися автівкою з-за кордону, то бюджет би отримав хороші гроші, — каже Михайлов.

Які штрафи загрожують водію

Патрульні поліцейські не мають права виписати штраф за те, що водій нерозмитненого авто «забув» у визначений термін перетнути кордон. Це повинні робити виключно працівники митниці, яких копи можуть викликати на місце. Тому вірогідність, що такого водія спіймають на території України і змусять заплатити штраф, дуже низька.

Інша справа, якщо водій «євро-бляхи» вирішить виїхати за кордон на цій машині. Тоді митники його впіймають на пропускному пункті. Якщо авто мало перетнути кордон через 5 днів після ввезення, а водій зробив це на день пізніше, він заплатить штраф 170 гривень.

Якщо «прогавив» до десяти днів – 3400 гривень. За понад 10 днів перевищення терміну транзиту штрафують на 8500 гривень.

«Одні платять податки, інші — ні» Олег Назаренко, директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів

— У країнах ЄС дешеві вживані автомобілі, бо його ремонт набагато дорожчий, ніж у нас. Вони платять великі податки за неекологічні автівки. Європейцю вигідніше купити нову машину, ніж витрачати тисячі доларів на стару. Розмитнення автомобіля — це податок. Проблема у тому, що одні платять цей податок, інші — ні. Без сумніву, він надто великий для середнього українця. Тому логічніше було б його просто зменшити. Щоб кожен міг поїхати у ЄС, купити собі там машину, легально завезти її в Україну, поставити на облік і жити собі спокійно.

— Якщо говорити про той законопроект Парасюка, то він написаний непрофесійно і для того, щоб компанії-«утримувачі» не втратили джерело прибутку. Адже там йде мова про автомобілі на іноземній реєстрації. Значить українцю потрібно його там зареєструвати. Він піде до «утримувача», якщо не має у ЄС друзів чи родичів. Ці фірми заробляють шалені гроші. Мова йде про мільярди гривень. Корисніше було б зменшити вартість розмитнення. Ліквідувати, наприклад, акцизний збір.

 

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (голосов: 1, в среднем: 5,00 из 5)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"Политики всегда всё врут!"

© Владимир Андреев

Украина передала НАТО доклады о российских наемниках

Аваков: Россиянин во главе Интерпола – угроза всему миру

Бондаренко: Исход “газовиков” из Оппоблока состоялся

Саакашвили назвал главную проблему Украины: Дело не в Путине, нас продали

Посол Канады: Полиция должна пресекать агрессию ультраправых

Последнее слово Януковича: после реанимации президента-беглеца ждет новый удар

Полиция задержала помощника Надежды Савченко – СМИ

В США рассказали о готовности выгнать Путина из Украины: известны два условия

Янукович в реанимации: последнее фото президента-беглеца ужасает

Янукович обездвижен и пропустит суд по делу о госизмене – адвокат

Адвокат Януковича заявил, что экс-президент не будет выступать в суде с последним словом

Срочно: Янукович попал в реанимацию

Россия жестоко отомстит Украине за автокефалию: экс-советник Путина раскрыл план

Фейк: УПЦ КП о появившейся “дате” объединительного собора

В Польше Украину напугали полномасштабным военным вторжением: Ничто не остановит

В МВД вспыхнул громкий скандал: на что из карманов украинцев вытянули миллионы

Янукович в Москве попал в больницу, он не двигается

Разграбил банк и сбежал: как российский олигарх Павел Фукс оказался в Украине

Россия издевается, как хочет: эксперт предупредил о вооруженном конфликте в Азовском море

Внезапно ушел из жизни известный соратник Порошенко