USD28.2033

Іномарка за дві тисячі «зелених»: «за» і «проти» нерозмитнення

Митники просили «копів» штрафувати людей за євро-номери, хоча патрульні не мають права цього робити;

А в районах почали збирати з водіїв персональні дані у невідому базу;

Через це водії вирішили влаштувати мітинги одразу під трьома структурами;

А ми розбиралися, у чому проблема нерозмитнених авто

Активісти прийшли до обласної поліції та запитали, для чого у районах поліцейські збирають персональні дані євро-водіїв. Начальник превентивної діяльності Нацполіції області Руслан Мороз запевнив, що це для швидкого розшуку злочинців. Водії кажуть, що це незаконно.

На початку травня понад 50 активістів від ГО «Автоєвросила», «Дорожній контроль Вінниця» та «Дорожній контроль Європа» вирішили «поставити на вуха» митників, «копів» та поліцію області. Чому?

— Обласною поліцією було дане розпорядження по районним відділам збирати персональні дані з водіїв авто на євро-номерах. Це, по-перше, — каже один з керівників «Автоєвросили» Олександр Склярук. — А по-друге, начальник Могилів-Подільської митниці на свій розсуд визначав, чи пропускати машину через кордон, чи ні.

Підняли всіх «на вуха»

Активістів обурює те, що митники надсилали листи до патрульних з проханням штрафувати водіїв євро-авто. Приїхали до митниці. До мітингувальників вийшов керівник митниці області Валентин Калашніков. Його відповідь можна вмістити у двох реченнях: «Ми працюємо у рамках закону» і «Пишіть офіційне звернення».

Активісти написали звернення, у якому попросили перевірити діяльність очільника Могилів-Подільської митниці.

Далі поїхали до патрульних. У водіїв була інформація, що патрульні і справді отримали листи від митників з пропозицією штрафувати водіїв, які їздять на нерозмитнених авто. Комбат поліцейських Дмитро Кисличенко підтвердив це. Мовляв, митники пишуть їм, що у них немає «жезлу», щоб зупиняти такі машини.

— У Митному кодексі написано, що штрафувати водіїв за порушення цього кодексу мають право виключно митники, — каже Кисличенко. — Ми можемо притягнути такого водія за порушення Правил дорожнього руху, Адміністративного кодексу, але на цьому все. Кінцевою точкою мітингувальників стала обласна поліція. Запитали, для чого правоохоронці збирають персональні дані з водіїв на євро-номерах у невідому базу. Начальник відділу превентивної діяльності Вінницької області Руслан Мороз пояснив, що таким чином сформується база, яка полегшить розшук порушників.

Читайте также:

У Вінниці на Замковій Горі зведуть фортецю

Яким чином список водіїв на євро-номерах вплине на розкриття злочинів — невідомо. Зі свого джерела журналісти RIA дізнались, що дані водіїв, можливо, записують для того, щоб вони у суді стали доказом того, що водій регулярно користується цією машиною. Тоді митники зможуть «вліпити» людині величезний штраф за нерозмитнене авто.

Журналісти RIA вирішили розібратися, як в Україні законно їздити на нерозмитненому автомобілі, які від цього є ризики, плюси та мінуси.

Читайте также:

У поминальну неділю до кладовища ходитимуть безкоштовні автобуси

Хочуть створити новий податок У Європі автомобілі дешеві. Але їх вартість різко зростає, як тільки машина перетинає український кордон. Водії, що купили авто у ЄС, мають заплатити суму, подекуди вищу за ціну машини у 2-3 рази, тільки за те, щоб офіційно ввезти її в Україну.

Наприклад, на польському сайті otomoto.pl автомобіль Volkswagen Golf IV 2000 року випуску коштує від 4500 до 6300 польських злотих. Тобто до 1600 доларів. В Україні ж таке авто можна купити не менше ніж за шість тисяч «зелених». Різниця відчутна: майже у чотири тисячі доларів за один і той самий автомобіль. В Україні за 1600 доларів можна купити, хіба що старий ВАЗ.

Представник ГО «ДК Європа» Артем Михайлов розповідав журналісту RIA в матеріалі «Авто з Європи: як збираються вирішувати проблему нерозмитнених машин», що машини з Європи йдуть у країну шаленим потоком. Водії авто на євро-номерах пропонують законодавчо легалізувати свої машини. Підготували законопроект №4223. Основна ідея — люди будуть платити податок і користуватися машинами без проблем.

Читайте также:

Чому у Вінниці дороги ремонтують вночі

— Якщо кожен з них буде платити хоча б по 200 євро на рік за те, щоб офіційно користуватися автівкою з-за кордону, то бюджет би отримав хороші гроші, — каже Михайлов.

Які штрафи загрожують водію

Патрульні поліцейські не мають права виписати штраф за те, що водій нерозмитненого авто «забув» у визначений термін перетнути кордон. Це повинні робити виключно працівники митниці, яких копи можуть викликати на місце. Тому вірогідність, що такого водія спіймають на території України і змусять заплатити штраф, дуже низька.

Інша справа, якщо водій «євро-бляхи» вирішить виїхати за кордон на цій машині. Тоді митники його впіймають на пропускному пункті. Якщо авто мало перетнути кордон через 5 днів після ввезення, а водій зробив це на день пізніше, він заплатить штраф 170 гривень.

Якщо «прогавив» до десяти днів – 3400 гривень. За понад 10 днів перевищення терміну транзиту штрафують на 8500 гривень.

«Одні платять податки, інші — ні» Олег Назаренко, директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів

— У країнах ЄС дешеві вживані автомобілі, бо його ремонт набагато дорожчий, ніж у нас. Вони платять великі податки за неекологічні автівки. Європейцю вигідніше купити нову машину, ніж витрачати тисячі доларів на стару. Розмитнення автомобіля — це податок. Проблема у тому, що одні платять цей податок, інші — ні. Без сумніву, він надто великий для середнього українця. Тому логічніше було б його просто зменшити. Щоб кожен міг поїхати у ЄС, купити собі там машину, легально завезти її в Україну, поставити на облік і жити собі спокійно.

— Якщо говорити про той законопроект Парасюка, то він написаний непрофесійно і для того, щоб компанії-«утримувачі» не втратили джерело прибутку. Адже там йде мова про автомобілі на іноземній реєстрації. Значить українцю потрібно його там зареєструвати. Він піде до «утримувача», якщо не має у ЄС друзів чи родичів. Ці фірми заробляють шалені гроші. Мова йде про мільярди гривень. Корисніше було б зменшити вартість розмитнення. Ліквідувати, наприклад, акцизний збір.

 

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (голосов: 1, в среднем: 5,00 из 5)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"В политики идут не те, кто знает, что нужно делать, а те, кто знает, что нужно говорить."

© Стас Янковский

Как “сбить” температуру без таблеток

Супрун не является политиком и не имеет права принимать участие в политических акциях, – Лавринович

Погода на 18 августа: Восток и Центр, доставайте дождевики

Кумовство на высшем уровне: Луценко “подарил” новую работу сыну Грицака

Известный экстрасенс рассказал, какие привычки делают вас бедными

Откладывает по 400 яиц: жуткий иностранный вредитель атакует Украину

Сейчас такое представить невозможно: легенда “Динамо” раскрыл все секреты

Последствия масштабного ливня во Львове: люди плавали в лодках

Преодолела третий круг: Свитолина вышла в четвертьфинал супертурнира в США

На Донбассе новая угроза, и это не Путин

Чому нашій владі потрібен добрячий копняк із Вашингтону, щоби рухатися вперед

США бросили спасательный круг военным на Донбассе

Росія зробила все можливе, щоб пасажирського сполучення з Україною не було – Портников

Сутки в зоне ООС: боевики снова залили огнем и кровью обессиленный Донбасс

Сенцов теряет надежду и не верит в освобождение – сестра

Зрада: в Украине вышла энциклопедия с изображением российского Крыма

Раскрылись подробности деятельности Сороса в Украине

Балуху ограничили возможность ознакомления с “делом” – Чийгоз

Залпы пушек в центре Киева: украинцам объяснили, что произошло

Закрывший дело Кернеса судья подал в отставку из-за “давления”