USD28.2033

Переваги поразок: Що треба і чого не варто робити в бізнесі?

Переваги поразок: Що треба і чого не варто робити в бізнесі?

Нещодавно у нашому видавництві Vivat вийшла книга “Переваги поразок” французького філософа Шарля Пепена. Тема цієї книги мені дуже імпонує: я люблю говорити про помилки, бо вважаю їх невід'ємною частиною успіху.  Звісно, поняття поразки — відносне. Можна сприймати невдачі, як помилку, а можна — як безцінний досвід чи урок. Мені імпонує саме другий варіант ставлення до негативного досвіду. Коли людина проживає свої уроки, вона невідворотньо стає кращою. Це — найважливіше в досвіді, коли щось іде не так. 

1. Як і чому я втратила свою “праву руку”

Хочу почати з історії про важливого співробітника, з яким працювали пліч-о-пліч: він був масштабною особистістю з масою цікавих ідей. Можна сказати, практично моя права рука. Все було добре, і от одного дня він озвучує своє рішення піти з компанії. Не просто в іншу фірму — до конкурентів: особисто для мене це був більш ніж шок.  Звісно, тоді я питала про причину такого рішення. Колишній колега зізнався, що одна з причин — факт, що він досяг піку свого росту в організації: нам більше нема чого йому запропонувати. І ще, що в мене дуже розвинуті лідерські якості — тож він не бачить майбутнього у нашій співпраці: нам буде затісно вдвох.

Для мене і для організації це був досить великий удар. Тому я зробила купу важливих висновків:

Не можна керувати комерційним директором та вантажником однаково 

Кожному керівнику важливо освоїти і втілювати стилі керівництва, які пов'язані з рівнем співробітника. Не можна керувати комерційним директором і вантажником однаково. Те, скільки свободи ви даєте кожному з керівників — важливо, не варто недооцінювати цей аспект.

Що для вас означає лідерство?  

Читайте также:

МИД советует украинцам не ехать за границу без крайней необходимости

Також варто раз і назавжди розібратися з визначенням поняття “лідерство”. Довгий час я вважала, що лідер — людина з активною лідерською позицією, яка може організувати себе і процес навколо для досягнення загального результату. Але прочитавши купу книг про лідерство і подивившись, як керують і мотивують інші топ-менеджери, я усвідомила, що в моєму розумінні на той момент лідерство все-таки було про вміння управляти, а не направляти. Я переглянула своє бачення поняття.

“Пастка” масштабних особистостей 

Необхідно знаходити підходи до різних особистостей: як до масштабних, так і до виконавців. Варто пам'ятати, що вони — частини одного ланцюга. Це значно складніше, ніж може здатися. Адже часто масштабні люди несистемні, вони не доводять справу до кінця: вони гарні креатори і можуть почати реалізацію, але вам потрібні також люди, які доведуть справу до кінця. 

Читайте также:

ПЦУ опублікувала заяву у зв’язку з пандемією коронавірусу

2. Дорога (в усіх сенсах) помилка

Ця історія сягає часів, коли в нас був один великий клієнт, частка якого складала 50% від обігу.  Справи вів системно, добре платив — питань до нього не було. Принаймні, допоки він не зажадав купу нових умов з логістики та упаковки, а також додаткове оформлення документів. З моєї точки зору, всі ці нововведення були абсолютно неадекватними: це перший клієнт з таким високим рівнем вимог. Я вирішила, що усвідомлюючи його значення для компаній, він вирішив спробувати надмірно тиснути на нас: хтозна, який крок міг бути далі. Тому припинила з ним співпрацю. 

З плином часу стало зрозуміло, що нічого надприродного він не просив: проблема була лише в тому, що такі додаткові умови він висунув першим. Тому я занепокоїлась і відмовилася від співпраці, вирішивши, що такі стосунки більше не є партнерськими. В результаті ми перестали співпрацювати. Нагадаю, що цей клієнт давав 50% обігу — рік ми закінчили з досить високими збитками. До сих пір це найбільш збитковий рік за всю мою кар'єру. Тому без уроків не обійшлося:

Читайте также:

Снєгирьов: На Луганщині питання щодо готовності закладів для обсервації людей, які контактували з хворими на COVID-19, залишається відкритим

Ніколи не ставте на одного клієнта

Одиниці — найгірша цифра в бізнесі. Завжди необхідно адекватно оцінювати вимоги і їх відповідність здоровому глузду. Іноді ми не здатні усвідомити, наскільки далеко у розвитку пішли наші партнери: нам потрібно вчитися, намагатися вислухати і почути. Завжди пам'ятайте, що люди зазвичай не готові до нового: ми несвідомо пручаємось, шукаючи підтвердження своїм сумнівам. А вони можуть коштувати дорого: як ця моя помилка.

3. Маєте обов'язки? Вимагайте відповідних повноважень 

Колись в мій функціонал входило замовлення товару, організація його поставки і, з огляду на попередні пункти, підписання фінансової та юридичної документації.  Але в мене не було жодних повноважень щодо розподілу грошей. Тобто я ставила власний підпис під паперами на доволі великі суми (більше 200 тисяч доларів), а по факту  я не могла розрахуватися з нашими постачальниками: в мене не було повноважень на розподіл грошей.

Читайте також: Как удержать бизнес на плаву и при этом еще заработать

З часом я зрозуміла, що це велика проблема. Гроші поверталися нашим постачальникам з великою затримкою — навіть дуже лояльні підрядники помітили, що затримка перевищує домовленості. Кому вони почали пред'являти претензії? Правильно, Юлії Орловій: підпис-то на документах був мій. В чому була проблема? До грошей я не мала жодного стосунку. Організація-постачальник давала нам не тільки товарний, а й фінансовий кредит: тоді потрапила у дуже неприємну ситуацію. Це була проблема не тільки фінансового рівня — звісно, особисті взаємини почали псуватися, через що проблеми лише загострювалися. І враховуючи те, що суми були великі — я не могла дістати їх з власної кишені.  Зараз я розумію, що з подібними ситуаціями стикались багато людей. Тому на майбутнє я чудово усвідомлюю: 

Коли у співробітника є певний функціонал, потрібно дивитися, щоб в нього були ВСІ відповідні права для його виконання. Варто завжди стежити за тим, щоб угода закривалась з усіх сторін — щоб жоден аспект співробітництва не провисав. 

Варто не боятися брати відповідальність за свої помилки — саме тоді вони перетворяться на безцінний досвід та паливо, яке допоможе рухатися вперед. 

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"Любая политика всегда была и будет постоянным рассадником ненависти."

© Генри Адамс

Регистрация

(Максимальный размер файла 0,5Mb)

Восстановление паролю

Пожалуйста, введите ваш логин или адрес электронной почты.

Может быть коллапс системы здравоохранения: в Минздраве назвали реальное число заболевших коронавирусом

На Донбассе усилились обстрелы

Зеленський знову порушив закон. Цього разу забув задекларувати понад 5 мільйонів гривень. Чи виконає він обіцянку і піде з посади?

Мер Вінниці Сергій Моргунов: “Не полігон, а сучасний сміттєпереробний завод!”

Пожары на Луганщине: число жертв и пострадавших выросло

Степанов об эпидемии COVID: Мы готовимся к худшему

В Украине зарегистрировали 50 414 случаев COVID-19, за сутки — 807

Офіційні державні нагороди: відмовитися чи погодитися?

Власти Франции ограничили использование беспилотников

Россия подарила Украине территории? А как же Кубань и Таганрог?

Украинские специалисты в США готовят ракету “Антарес” к запуску

Слідство.Інфо нашло у блогера Шария виллу в Испании: фото

“Слугам” зарплату – сто тисяч, а народу – п’ять: до чого призведе таке “закінчення епохи бідності”

В Германии создали птиц-роботов

Русифікація проти українізації у 1920–1930-х роках. Хронологія подій

Зеленскому вручили два протокола об административном нарушении – НАПК

Бортник: Порошенко боролся за признание Кремля в качестве легитимной власти

TikTok “сворачивается” в Гонконге из-за закона о нацбезопасности

Цветущее Черное море у берегов Одессы сняли из космоса. ВИДЕО

Зеленский признался в нарушении закона