USD28.2033

Як президентський законопроект зриває скасування недоторканності

Як президентський законопроект зриває скасування недоторканності

Запальна риторика справа незайва та нехитра. Куди складніше розкрити руйнівний механізм облуди і омани, змонтований із гвинтиків та шпильок. Дрібних та добірних.

19 жовтня Верховна Рада направила до Конституційного Суду два законопроекти щодо скасування депутатської недоторканності: депутатський №6773 від 19.07.2017, і президентський – №7203 від 17.10.2017.

Звідси питання: чого тягнули із залежалим депутатським, і чого направили прострочений президентський?

Аргументів, гідних серйозного опонування, однак не наводять, звідки їм і взятись, коли випадок наче класична ілюстрація альтернативи з підручника логіки. Два проекти мають усього по три положення, два з яких тотожні, а треті — дещо інакше (альтернативно) регулюють один і той же предмет.

Обслуга метушиться недаремно, бо депутатський законопроект №6773 наданий народним депутатам ще 05.09.2017, за місяць з лишком до подання президентського (17.10.2017). А згідно ч.9. ст.143 Регламенту “Альтернативні законопроекти подаються до Верховної Ради лише протягом 14 днів після надання народним депутатам законопроекту про внесення змін до Конституції України”.

Прострочення явне, крити нічим: законопроект №7203 внесено з порушенням вимог ч.9. ст. 143 Регламенту, і зареєстровано з порушенням вимог ч.2 ст. 92 Регламенту . Відповідно до ч.1 і п.2 ч.2. ст.94 Регламенту, його слід повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи. Який конфуз!

Читайте также:

ООН призвала власти Украины расследовать атаки на ромов и ЛГБТ

Натомість, проект взяли до розгляду і направили у КСУ: апарат перечити не посмів, опозиція у чвари вступати не стала, що напоказ було б явно програшним. Закон, між тим, відпочиває.

Звісно, бувають докорінно різні підходи до одного і того ж питання, тоді альтернативність є природною. Чи той наразі випадок?

Обидва законопроекти містять по два змістовні положення, що мають змінити текст Конституції, а саме: виключити частини першу та третю статті 80. Обидві високі сторони прагнуть одного й того ж результату! Точнісінько! Парад однодумців.

У чому ж різниця? У тактиці. Депутати хочуть щоб Закон набрав “чинності з дня, наступного за днем його опублікування” , президент — з 1 січня 2020 року, на початку наступного скликання (у разі чергових виборів).

Набрання чинності депутатським проектом теж можна приурочити до наступної каденції, прийнявши його наприкінці каденції цієї.

Читайте также:

Госдеп подтвердил поставку Javelin Украине

Варіант депутатів наче сверблячка-нетерплячка, президентський — мудрований: начебто самих себе депутати недоторканності не позбавлять, а наступників — залюбки.

Розрахунок примарний, хто ж із цих депутатів не мітить у ті? Поганий той солдат, який не хоче стати генералом, поганий той депутат, який не хоче зостатись депутатом. Конституцію ухвалило друге скликання, зараз — восьме, якби мотив «підклади свиню наступнику» грав, про недоторканність уже й забули б.

Менше з тим, кілька голосів через те гіпотетично може і додасться. А скільки реально втратиться внаслідок зайвої президентської альтернативи!

Для кінцевого прийняття законопроекту треба 300 голосів. Навіть при повному конституційному складі парламенту у 450 народних депутатів справа нелегка, при теперішніх 422-х і поготів.

І раптом випав шанс! Список 158-ми ініціаторів законопроекту №6773 рясніє опозиціонерами. Хочеш не хочеш, за свій проект голосувати треба, інакше — прощавай репутація, наступний парламент і власна недоторканність.

Президентові залишалось додати усього 142 голоси. Не всі ініціатори опозиціонери, є там і президентські, та поіменний аналіз свідчить, що президентський резерв був більш як достатній. Якби замість вносити альтернативу, президент спонукав усю свою рать підтримати законопроект №6773, останній прорвався б!

А ось президентський законопроект десятків голосів з числа ініціаторів-6773 не дорахується. Зокрема й тому, що опозиціонери-ініціатори апріорі заклали свої голоси, простягнули президентові руку, створили обопільний шанс. Рука повисла у повітрі, шанс випав і розбився … об вельможні амбіції.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"В политике приходится делать много такого, чего не следует делать."

© Теодор Рузвельт

Обнародована статистика репрессий в захваченном россиянами Крыму

Руслан Марчук избран директором Киевского управления Госбюро расследований

Крымскую активистку пришла арестовывать целая армия путинских шакалов

На всем готовом: стало известно, кто платил за Трампа в Финляндии

Мир в Донбассе: 50% украинцев готовы к компромиссам – опрос

Конституційна реформа Юлії Тимошенко: континентальний контекст

Курс биткоина на 20 июля: главная криптовалюта подпрыгнув полетела вниз

Мумия Ким Кардашьян с метлой: новый имидж Герман высмеяли в сети

Путин угрожает “серьезными рисками” обострения в Донбассе

Спроба втягування Росії до миру і “взаєморозуміння” виявилася для Трампа помилковою

Било током: всплыли шокирующие подробности трагедии в лагере “Виктория”

Николай Томенко пояснил, почему в Украине отсутствует парламентский контроль

Украина предложила еще одной стране ввести безвизовый режим

У Порошенка залишається ще два варіанти контрольованого розвитку подій

Даже судьи не ожидали: скандальный экс-прокурор Сус отпрашивался в Турцию

Николай Томенко: украинцы тратят на работу Верховной Рады миллиарды гривен

СММ ОБСЕ не собирает личные данные сотрудников – Хуг

Вінницьких поліцейських запрошують до підрозділу “КОРД”

Проїжджу частину Київського мосту завершать бетонувати цими вихідними. Рух транспорту на час робіт призупинять.

Оставьте глупые надежды на этих подонков – Речинский о Трампе и Путине