USD28.2033

Європейський гіперлуп та надійна залізниця: як їздять швейцарці

Європейський гіперлуп та надійна залізниця: як їздять швейцарці

Одна із запорук успішної держави – хороша інфраструктура. Бути користувачем громадського транспорту у Швейцарії круто і розумно, бо все, що не раціонально є відхиленням від правильного мислення мешканців та іноді сприймається дивакувато.  

Приїжджі, чи ті хто на етапі знайомства з країною – тобто як я, на вихідні чи довші канікули можуть брати машину в оренду і насолоджуватись краєвидами з вікна авто за ціною починаючи від 40 франків (1000 грн) за день. 

При цьому не думаючи про сплату щорічного страхування, паркомісця та оплату доріг, що є зобов’язанням для кожного власника авто.

До речі, в соціальних пакетах роботодавців здебільшого присутні знижки для оренди авто – 15%.

У заможних швейцарців може бути колекція машин в заміському будинку чи гаражі міських апартаментів, але хизуватись нею вони не будуть ­­– оберуть громадський транспорт у будні робочі дні, а з гаражу забиратимуть свої Порше та Феррарі у відпустку.

Пасажирська транспортна система країни гір та озер надзвичайно проста та комфортна для щоденного використання. Вона є чи не одним з найбільш відомих досягнень Швейцарії.

Як колишня залізничниця, я особливо пильно приглядаюся до потягів та колій. Чіткий графік та повністю заповнені потяги в час пік означають, що тут залізницям довіряють.

Європейський гіперлуп та надійна залізниця: як їздять швейцарціПовністю заповнені потяги в час пік означають, що тут залізницям довіряють

Квитки на усі напрями, і дальнього прямування в тому числі, можна придбати на вокзалах у спеціальних автоматах та у мобільному додатку (мій фаворит по зручності на сьогодні SBB Mobile) за різною ціною і це залежить від відстані подорожі та часу покупки.

Читайте также:

Україна скасувала заборону на в’їзд іноземців

Зручним є те, що у додатку вказується колія прибуття потяга та відправлення. Це забезпечує комфорт для пересадок і робить менш стресовою орієнтацію на великих вокзалах, як то Цюріх чи Берн.

Квиток Лозана – Женева на нині коштує 15 франків (375 грн), а на завтра – 4 франки (100 грн).

Вигідною пропозицією є абонементи залізниці, які доступні кожному жителю:

• 185 франків (4500 грн) річний, який дає знижку на 50% у другому класі;

• 3860 франків (96 000 грн) – повний абонемент для проїзду другому класі;

• 6300 франків (158 000 грн) – повний абонемент для проїзду у першому класі.

Європейський гіперлуп та надійна залізниця: як їздять швейцарціСкрін з мобільного додатку із знижками на квиток Лозана-Женева, якщо купувати завчасно

Читайте также:

Соцсети вспоминают Пономарива: «Спасибо, Учитель!»

Штрафи за безквитковий проїзд є порівняно високими до країн сусідів, наприклад, Франції чи Італії, починаючи від 90 франків + вартість квитка. Також платять штраф за проїзд у першому класі якщо квиток на другий.

Якщо проводять ремонтні роботи, то це вказується у додатку, оголошується на станціях та у потягах.

У разі якщо потяг не доставив пасажирів до кінцевої планованої точки – протягом 10-50 хв організовується трансфер іншим видом транспорту.

Швейцарці вважають залізницю дуже інноваційною, і це зрозуміло, бо компанія ще 2018 року разом з партнерами почала роботу над першим у Європі Hyperloop.

Пророкують тестовий у 2021 році буде перевозити вантажі з 900 км/год, а у 2026 – перших пасажирів. 

Європейський гіперлуп та надійна залізниця: як їздять швейцарціОбрання ділянки для запуску. Скрін з Твітера Гіперлупу

Читайте также:

Динаміка позитивна: Балух прийшов до тями

Залежно від міст країни існують різні види транспорту.

У Лозані є метро. Одна гілка навіть автоматизована – без фізичного водія.

У Берні та Цюріху трамваї.

На останньому місці по популярності у швейцарців автобуси, хоча тариф квитка однаковий.

Існує окремий вид транспорту на озерах – пароми. Вони здіснюють переправи щодня, без вихідних.

До відомого, завдяки мінеральній воді, французького міста Evian можна дістатись з Лозани за 40 хв (щогодини) за 25 франків (625 грн) в обидві сторони.

Європейський гіперлуп та надійна залізниця: як їздять швейцарціПаром з французького міста Evian до Лозани йде 40 хв

Автобани в Швейцарії зроблені якісно. Максимальна дозволена швидкість, з якою можна ними їздити, сягає 120 км/год.

Перевищення фіксується камерами, обкладається штрафом або позбавленням водійського посвідчення.  

З особистого прикладу: 100 франків за поворот наліво зі смуги о 6-ій ранку, коли не було перешкоди іншим транспортним засобам, але камери встигли зафіксувати.

Декілька років тому на референдумі навіть виносили питання щодо депортації за неоплату штрафів, але ініціатива не набрала достатньої кількості голосів.

Втім це не означає, що штрафи можна не платити – за затримку нараховується пеня, яка може закінчитись в’язницею.   

Вулицями Цюріха часто їздять на Porche, а Лозани – Wolswagen Mercedes та Nissan.

У Берні, який є столицею та місцем посольств, багато службових машин, а місцеві чиновники приїжджають на велосипедах чи на електронних самокатах, що стало популярно зовсім недавно.

Варто не забувати про щорічний весняний Женевський автосалон, який є всесвітнім місцем автомобільних новинок різного сегменту, як то електромобілі чи авто люкс класу.  

Швейцарці, незважаючи на заможність та високі, порівняно до європейських, зарплати, люблять розумно витрачати час та гроші.

Розповіді про шикарні автівки відразу видають експатів чи то новеньких.

З власних спостережень: щоб похизуватись треба бути власником човна. А ті, хто дбає про здоров’я та свідомі витрати, їздитимуть на велосипедах та громадським транспортом.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

    Чтобы оставить комментарий необходимо

    "Лучший аргумент против демократии — это пятиминутная беседа со средним избирателем."

    © Уинстон Черчилль

    Регистрация

    (Максимальный размер файла 0,5Mb)

    Восстановление паролю

    Пожалуйста, введите ваш логин или адрес электронной почты.

    Четыре главные новости Украины и мира на 20:00 24 октября

    Арахамия нашел в машине “жучок” для слежения

    Александр Коваленко: Милитаризация и бесхозяйственность оккупантов обезвоживают Крым

    Арахамия заявляет, что под его машиной нашли устройство слежения

    Секретар РНБО України звернувся до Путіна з пропозицією щодо поставок води в окупований Крим

    Легендарний футбольний тренер Марчелло Ліппі оголосив про завершення кар’єри

    Вінницькі футболісти перемогли в UtmostCup2020

    Появилась надежда: в Милане завершилось четвертое заседание суда по делу Маркива

    Кандидат в мэры Киева Пальчевский не подтвердил и не опроверг наличие у него паспорта РФ

    СБУ заявляет о раскрытии ОПГ: Почти 100 человек терроризировали бизнес и продавали оружие

    Резніков заявив, що поки зарано говорити про план повернення Криму

    Степанов заявил о рекордном количестве ПЦР-тестов за сутки

    «Умные» жалюзи и тренажеры: Зеленскому презентовали стартапы в инновационном парке

    Аваков ответил Зеленскому о “сдаче Крыма без боя”

    Город успешных людей: какая власть нужна Киеву

    Украинско-американскую ракету Alpha запустят в декабре

    Україна та Китай підписали програму співробітництва у космічній галузі на 5 років

    Бойовики “ЛНР” налагодили у Придністров’ї випуск підроблених поштових марок “Укрпошти”: навіщо їм це потрібно

    В Украине создадут единую базу локаций для киносъемок

    WhatsApp планирует ввести функцию распознавания лиц