USD28.2033

Життя без політичної реклами: досвід виборів у Швеції

Життя без політичної реклами: досвід виборів у Швеції

В Україні розпочинається передвиборча лихоманка: розгортаються штаби, ведуться закулісні переговори, формуються таємні коаліції, складаються величезні бюджети. Головна виборча стратегія українських політиків – купити рекламу на телебаченні. Хто володіє телебаченням – володіє серцями виборців.

9 вересня 2018 року у Швеції відбудуться вибори: парламентські (до Риксдагу) та місцеві (до 21 регіону та 290 муніципалітетів) одночасно. Така кількість адміністративно-територіальних одиниць в країні після децентралізації – логічно і ефективно.

У Швеції, як і в багатьох інших країнах Західної Європи, повністю заборонена платна політична реклама на телебаченні (TV). І це при тому, що майже 80% населення отримує політичну рекламу з медіа, і переважно – саме з TV.

Головний аргумент заборони – платна реклама викривляє політику (як конкуренцію ідей та рішень). Також цим намагаються забезпечити рівний доступ до політики. Проте навіть після заборони платної політичної реклами, головним каналом комунікації залишається телебачення.

По-перше, на TV обов'язково транслюють передвиборчі дебати. Політичним партіям, представленим у парламенті, надають обов'язковий ефірний час для теледебатів. Такі дебати проводяться тематично по основних темах публічної політики: освіта, медицина, міграція та відносини з ЄС. Звичайно, наріжним каменем парламентської виборчої кампанії зараз виступає міграційна політика Швеції.

Читайте также:

Больше не тайна: НБУ позарился на личное украинцев

По-друге, змінилася виборча стратегія політичних партій. Основна орієнтація – на створення новин (історій), які б зацікавили медіа (newsworthy political stories). Штаби постійно оцінюють важливість новин, які “створюють” кандидати. Наприклад, Прем’єр-міністр Швеції і лідер соціал-демократів просто купує хот-дог і коментує соціальне страхування. Чим не медіа-привід? Таким чином там проводять непряму роботу з TV.

Важливим елементом передвиборчих кампаній є і пряма робота з виборцями – спілкування на вулицях, площах, вокзалах. Для цього політичні партії встановлюють палатки в людних місцях і борються за виборця – хто цукерками, хто печивом, хто епатажною рекламою. Головна задача – поспілкуватися з якомога більшою кількістю людей і заручитися їхньою підтримкою.

Перевагою також є те, що парламентські та місцеві вибори проводяться у Швеції одночасно. Таким чином кандидати до муніципалітету агітують і за себе, і за парламентську партію.

Читайте также:

Почти Европа: популярный украинский курорт превратился в помойку

Інколи по місту виставляють невеликі рекламні конструкції, в основному – біля людних місць. Такої реклами дуже небагато.

У Швеції виборча кампанія також потребує грошей, які дає бізнес. Загалом політичні партії там витратять на виборчу кампанію (реклама та інші діяльність) близько 350 млн крон – майже 35 млн євро. Лише соціал-демократи, партія влади, витратить на вибори майже 100 млн крон – 10 млн євро. Проте бюджети швецьких виборчих кампаній і приблизно не рівняються до української багатомільйонної реальності, з її засиллям реклами на TV, Інтернеті, вулицях.

Цікавинкою країни також є, що голосувати можна за декілька тижнів до кінцевої дати виборів. Голосування на виборах, кінцева дата яких 9 вересня, стартувало вже 22 серпня 2018 року.

За два тижні до виборів у Швеції зовсім не відчувається передвиборчої агонії. Мабуть, і ціна влади там менша за її вартість в Україні.

Платна політична реклама на телебаченні – є раковою пухлиною української політики. І рішення має бути також хірургічне – зруйнувати монополію на політику через обмеження (або повну заборону) платної реклами на телебаченні. Політика повинна бути конкуренцією не виборчих бюджетів (великі гроші є у малої кількості людей), а конкуренцією ідей та рішень.

Важливо додати про вибори. Швецію також може захопити хвиля правого популізму, як і багато інших країн Європи. На сьогодні ультраправа антиіммігрантська партія “Шведські демократи” набирає 20% голосів і входить у трійку лідерів. І коаліцію, скоріше, мають сформувати ліво- та правоцентристи, а це складно. Така ж ситуація у сусідній Данії – також праві набирають багато. Не до добра це все скажу вам. Таким чином ми входимо у нестійкий світ: нестійкі коаліції, слабкий мир, фейкові новини, світ полізму та радикалізму.

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Еще нет голосов, оставьте первым)
Загрузка...

Комментарии (0)

Чтобы оставить комментарий необходимо

"Политик – это человек, который пожертвует вашей жизнью за свою родину."

Як військова база на Азовському морі може вплинути на російського “гопника”

Украинскую власть предупредили: Киев поплатится гробами под сине-желтым флагом, если не заткнет рот тем, кто откровенно распространяет сепаратизм

Ветеран АТО: если бы националисты взяли за ухо Шуфрича и Новинского, то воспринимались бы это гораздо серьезнее, нежели есть на самом деле

Кличко – німецьким підприємцям: Київ – перспективний ринок для бізнесу та інвестицій

Порошенко потрошит государственный банк. Который он, теоретически, не имеет права потрошить – журналист

Почему Асад не извинился перед Путиным

Путин публично поцеловал женщину, с которой у него роман: она вылитый Кобзон

Нікому сильна Україна не потрібна – ні Заходу, ні Москві, ні владі

Политэксперты отметили сильный ход Новинского

Парламент звільнив 13 із 15 членів ЦВК

Бойко пробил новое дно: глава Оппоблока громко оскандалился, украинцы в ярости

А не много ли у нас в стране спецслужб?

Симоненко засекли по дороге к Путину: Летит на работу совещаться с руководством

Президент декларирует одно, а по факту делает совсем противоположное – блогер

Критическая ситуация: Россия угрожает Совету Европы, появились первые подробности

В обращении Порошенко к парламенту есть тревожные тенденции – журналист

Волкер сказал Украине хватит: Анатолий Гриценко раскрыл, что будет дальше с санкциями для России

Послання Президента за 30 секунд

Роковой приговор для России: Трамп ужесточил санкции против Кремля

“Таке враження, що слогани прикривають відсутність власного порядку денного” – політолог про Порошенка