Експерти прогнозують, що до 2050 року електричний транспорт становитиме 50% українського ринку. Проте інформація про відновлення мита та ПДВ на електромобілі з 1 січня 2025 року виявилась хибною.
Голова комітету Верховної Ради з питань фінансів Данило Гетманцев повідомив у своєму Telegram-каналі, що пільги на ввезення електрокарів діють до 1 січня 2026 року.
«Пільги на електрокари не скасовуються з 1 січня 2025-го. Вони діють до 2026 року. Потім, так, вони припиняться,» — уточнив Гетманцев.
На думку голови Інституту досліджень авторинку Станіслава Бучацького, пільгова політика сприяє зростанню попиту на електрокари серед українців. Електромобілі ввозяться без мита (10%) та ПДВ (20%), а замість акцизу діє мінімальний збір у розмірі 1 євро за 1 кВт ємності батареї.
Вживані електрокари, популярні серед українців, коштують відносно недорого. Наприклад, Tesla Model 3 на вторинному ринку сьогодні можна придбати в середньому за 12 тисяч доларів. Це майже втричі менше, ніж кілька років тому, коли ціни сягали 30-40 тисяч доларів.
Статистика авторинку
У листопаді автопарк України поповнили 3742 електричні авто (BEV). Серед нових моделей лідерами стали:
- Honda M-NV
- BYD Song Plus
- Zeekr 001
- Volkswagen ID.4
- Audi Q4 e-tron
Серед уживаних електрокарів найбільш популярними виявились:
- Nissan Leaf
- Tesla Model 3
- Tesla Model Y
- Hyundai Kona Electric
- Kia Niro EV
У сегменті гібридних автомобілів перше місце посів компактний кросовер Toyota RAV4, а також Audi Q8 та Toyota Camry.
Читайте також: В приложении «Дія» появилась карта банковских отделений, работающих даже при отключении света